Colors

Originaltitel: Colors
Regissör:Dennis Hopper
Utgivningsår:1988

Om Colors:

I Los Angeles finns över 600 gatugäng. Namnet Colors anspelar på två av de största: Crips och Bloods, som klär sig i blått respektive rött. CRASH, polisens avdelning för denna brottslighet, tar upp kampen. Veteranen Bob Hodges har fått en ny partner som anser att våld löser det mesta. Men Bob föredrar att prata och bekanta sig med gängen.

Titel: End of Watch
Regissör: Clint Eastwood
År: 1990
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
The Rookie - Nykomlingen

Robert Duvall, Sean Penn, Maria Conchita Alonso, Don Cheadle, Grand L Bush, Glenn Plummer, Trinidad Silva, Seymour Cassel

Michael Schiffer

Drama, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller

Recension Colors

- Bobby Peru skriver:
Dennis Hopper slog igenom med debutverket Easy Rider (1969), som han även medverkade i. Nästan 20 år senare kom filmen Colors, denna gång utan Hopper som skådis. Robert Duvall spelar veteran-polisen Bob Hodges som arbetar inom avdelningen CRASH, som specialiserar sig på de olika gatugängen i Los Angeles. Bob får en ny partner, nykomlingen och macho-killen Danny McGavin. De två håller koll på de...

Recension av Colors - Läs hela!

Filmnummer: 2089
Diskussioner om Colors  (0 diskussioner)
Kommentarer om Colors (93 st)
Genstruktur (Anmäl)   3/8 2017
Trovärdigheten är noll i den här smörjan.
Bumbi78 (Anmäl)   13/5 2016
Duvall och Penn är en bra kombination i denna rätt typiska snutfilmen. Det osar sent 80-tal i allt och gängen i L.A är precis som man är van att se dem framställda på film. Med mer fokus på huvudrollerna och mindre gängsnack kunde Colors blivit riktigt bra, men den räddas ändå av de två starka ledarnamnen.
dudson (Anmäl)   9/2 2015
Bra film med 2 grymma skådespelare+ mkt gäng slang. 2+
jiemm (Anmäl)   13/11 2014
Skönt åttiotalig snutrulle. Duvall är som vanligt strålande. Men gängen känns tyvärr inte så trovärdiga.
Krille80 (Anmäl)   8/11 2014
Robert Duvall och Sean Penn som är sanslöst duktiga skådisar men som alla inte har så lätt att se. Här spelar de mycket bra och engagerar mig i denna berättelse om gängbråk och polisen. Intressant.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Colors