Colossal

Originaltitel: Colossal
Regissör:Nacho Vigalondo
Utgivningsår:2016

Om Colossal:

En kvinna upptäcker en mystisk förbindelse mellan sig själv och en gigantisk monsterattack på andra sidan av jordklotet.

Titel: Robot & Frank
Originaltitel: Dear Mr. Gacy
Regissör: Svetozar Ristovski
År: 2010
Dear Mr. Gacy

Anne Hathaway, Jason Sudeikis, Austin Stowell, Tim Blake Nelson, Dan Stevens, Hannah Cheramy, Nathan Ellison, Rukiya Bernard, James Yi, Agam Darshi

Nacho Vigalondo

Drama, Komedi, Science Fiction, Fantasy

Kanada, Spanien
Diskussioner om Colossal  (0 diskussioner)
Kommentarer om Colossal (12 st)
Robkiller (Anmäl)   6/5 2018
Saknar väl en del förklaringar till varför saker händer, och dramat blir väl till största delen ointressant, Men det fungerar ändå helt ok.
AngelsDiary (Anmäl)   10/3 2018
Rätt tråkig, idéen i sig är nice och annorlunda. Varelserna var riktigt fräna men det håller inte hela vägen.
Bengt_a (Anmäl)   13/1 2018
Briljant. Annorlunda!
myslas (Anmäl)   31/12 2017
Av det jag sett av Vigalondos filmer har de intressanta koncept som han inte riktigt klarar av att konvertera till lika bra filmer men det här är hans bästa försök hittills. Det är en kul mix av genrer som gör filmen lite unik. Manuset hade behövts stramas åt en hel del för att det skulle bli riktigt bra men jag gillar det hur som helst.
vonadel (Anmäl)   4/12 2017
Spännande idé. Blir dock lite väl ologisk i mycket. Ja, det är fantasi, men det hindrar ändå inte att man bibehåller logiken. Annars bra skådisar och bra effekter. 5/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Colossal