Comanche Moon

Originaltitel: Comanche Moon
Regissör:Simon Wincer
Utgivningsår:2008

Om Comanche Moon:

Comanche Moon är en uppföljaren till Lonesome Dove. Gus and Call är nu Texas Rangers vars kapten är Inish Scull. När Sculls favorithäst blir stulen av Comanches beslutar hans sig för att finna hästen och lämnar över ansvaret till Gus and Call.

Titel: Larry McMurtry's Streets of Laredo
Originaltitel: Streets of Laredo
Regissör: Joseph Sargent
År: 1999
Genre: Drama, Western
Larry McMurtry's Streets of Laredo

Karl Urban, Steve Zahn, Val Kilmer, Ryan Merriman, Wes Studi, Eddie Spears, David Midthunder, Linda Cardellini, Joseph Castanon, Bill Flynn, Dylan Kenin, Rachel Griffiths, Ray McKinnon, Sal Lopez, Adam Beach, Josh Berry, Jake Busey, James Rebhorn

Larry McMurtry, Diana Ossana

Drama, Western, Mini-serie

Diskussioner om Comanche Moon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Comanche Moon (6 st)
Salot Sar (Anmäl)   31/7 2014
Det kan ju inte vara dåligt om Buffys mamma, prästen med hjärntumör från Deadwood och Linda Cardelinni från Nollor och nördar är med ;) Men frågan är vad som egentligen händer, svårt att hantera mansrollen på prärien? Och sedan tar det slut. Som någon påpekade, det ligger buskis över det hela, men inte nödvändigtvis på ett dåligt vis.
jonbo (Anmäl)   15/9 2013
Skådespelet är överlag rent horribelt, undantaget är Linda Cardellini, manuset suger getpung och det känns bara avslaget.
Berniey (Anmäl)   30/4 2013
Hade vissa förhoppningar på den här men de grusades tämligen omgående då denna visade sig vara värsta sortens western buskis med ett sällsynt tunt manus o lägg där till uselt skådespeleri från de berörda o kollapsen var ett faktum.
NapoleonSolo (Anmäl)   22/9 2010
Bible and sword! Bra skådisar och produktion men det bristfälliga manuset drar ner betyget.
writer (Anmäl)   4/8 2008
Den bästa skådisen var helt klart Adam Beach han spelade arg genom hela filmen. Han är en så enastående skådis och kan gestalta bra. Dessutom var eddie spears oxå med på ett hörn han är oxå bra. Men serien var sådär det var länge sedan jag såg den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Comanche Moon