Commando

Originaltitel: Commando
Regissör:Mark L Lester
Utgivningsår:1985

Om Commando:

Den före detta kommandosoldaten John Matrix ger sig ut för att rädda sin kidnappade dotter. I hans väg står en mindre armé av tungt beväpnade soldater...
Se filmen på Plejmo

Regissör: George P Cosmatos
År: 1986
Genre: Action, Kriminalare
Cobra

Arnold Schwarzenegger, Rae Dawn Chong, Dan Hedaya, Vernon Wells, James Olson, David Patrick Kelly, Alyssa Milano, Bill Duke, Drew Snyder, Sharon Wyatt, Michael Delano, Bob Minor, Michael Adams, Ava Cadell

Steven E de Souza, Matthew Weisman, Joseph Loeb III

Komedi, Action, Thriller, Äventyr

Recension Commando

- zag sätter betyg 5 och skriver:
Commando är en film som skapar en verklighetskänsla i miljö, familj och action. Huvudperson John Matrix, spelad av Arnold Schwarzenegger, är en kärleksfull far som pensionerat sig från sitt tidigare liv som en super duper mega soldat tränad i USA (där alla enorma elitsoldater tränas). Nu ägnar han sin tid åt att bära jättetunga plaststockar, som man måste ha jättemycke muskler för, samt matar tama...

Recension av Commando - Läs hela!

Diskussioner om Commando  (0 diskussioner)
Kommentarer om Commando (485 st)
AngelsDiary (Anmäl)   12/4 2018
Arnie. Nuff said.
Rai (Anmäl)   8/3 2018
Inte min typ av film!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Klassiker
Solidus (Anmäl)   14/4 2017
Detta, mina damer och herrar, är en kung bland IQ-befriande, men ack så underhållande, actionfilmer. En av de bästa i sitt slag. Jag vet inte hur många gånger jag har sett filmen, men jag njuter lika mycket varje gång. Det är så jäkla dumt, men så kul. Kungliga one-liners, Arnold i högform och sedan har vi den ljuvliga antagonisten Bennett som känns som en parodi på valfri serietidningsskurk. "Commando" definierar termen "80-tals action", med allt vad det innebär. En magnifik film!
amam (Anmäl)   17/2 2017
Kul oneliners och ganska klassisk Arnold 80-tals action. Men det blir aldrig bra, tyvärr.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Commando