Commingled Containers

Originaltitel: Commingled Containers
Regissör:Stan Brakhage
Utgivningsår:1997

Om Commingled Containers:

Abstrakta färgkompositioner i frenetiskt tempo.

Titel: Stellar
År: 1986
Night Music

Kortfilm, Experimentfilm

Med i listor: Experimentfilm Top 50
Diskussioner om Commingled Containers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Commingled Containers (12 st)
hestret (Anmäl)   23/2 2013
Som en relativ nybörjare för experimentfilm tänkte jag att det var bäst att gå au naturel och köra utan musik. Och det var sannerligen en upplevelse. Skönheten i vatten, som jag själv ofta slås av, fångas klockrent i denna naturhyllning till detta välbekanta och vardagliga, men ändå flyktiga och stundtals främmande, element. Wow. En stark/stabil fyra.
LundstedtJ958 (Anmäl)   8/11 2011
Jag kände hela tiden att det verkligen behövdes musik men min hjärna har ju inte heller förorenats av experimentfilmens värld så jag är väl bara ovan vid tystnaden. Jag kan väl inte säga att den var så effektiv för det känns inte riktigt som det rätta uttrycket för den här typen av film men visst, halvt godkänd ändå. Fast den är ju inte vacker.
Snåm (Anmäl)   6/11 2011
Fantastiskt vacker. Dessutom är den effektiv, om något sådant kan sägas om en Brakhagefilm. Jag såg den två gånger i följd, utan musik, och det fungerade utmärkt.
Mara Jade (Anmäl)   24/10 2010
Till "Commingled Containers" valde jag att spela Symphony No 7 Op. 92: II. Allegretto av Beethoven, det gav en helt magisk upplevelse.
goeran (Anmäl)   14/1 2010
Ointressant och meningslöst!