Compadre

Originaltitel: Compadre
Regissör:Mikael Wiström
Utgivningsår:2004

Om Compadre:

En dokumentärfilm om en fattig peruansk familj och regissörens nära förhållande till dem. Familjen Barrientos bor i slumområdet i Lima. Pappa Daniel är polioskadad sedan barndomen, de vuxna döttrarna Sandra och Judith längtar bort och lille Nata busar mest. Med hjälp av regissören återförenas familjen med Daniels indiansläktingar. Filmen är en uppföljning till den tidigare filmen "Den andra stranden".

Dokumentär

Sverige
Med i listor: Norrbottens filmdagar 2004
Diskussioner om Compadre  (0 diskussioner)
Kommentarer om Compadre (9 st)
larox (Anmäl)   23/1 2012
mycket intressant dokumentär som tar mig till Peru och det hårda livet vid en soptipp. Grusade drömmar, störtade förhoppning - ingenting blir som man tror. Besöket hos släktingarna uppe i bergen berörde mig starkt.. Jag har sett den här dok. gång på gång - tröttnar aldrig..
Chris90 (Anmäl)   11/5 2010
Ja rätt intressant, familjens livsöden intresserar och berör och det gör att man vill se nästa del, och nästa, och nästa..
mikj (Anmäl)   21/2 2009
Lika bra som den andra stranden! Berör.
idd (Anmäl)   15/1 2008
vardagsrealism utan pangpang å monster är väl helt enkelt inte min grej..
Kommie (Anmäl)   9/12 2007
Det finns. Den heter Den Andra Stranden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Compadre