Confessions of a Dangerous Mind

Originaltitel: Confessions of a Dangerous Mind
Regissör:George Clooney
Utgivningsår:2002

Om Confessions of a Dangerous Mind:

Chuck Barris är en CIA-agent med den mycket speciella och färgstarka täckmanteln som programledare för en stor TV-show.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: Interview with the Assassin
Regissör: Neil Burger
År: 2002
Interview with the Assassin

Dick Clark, Sam Rockwell, Michelle Sweeney, Drew Barrymore, Michael Cera, Jennifer Hall, Ilona Elkin, Maggie Gyllenhaal, George Clooney, Robert John Burke, Julia Roberts, Rutger Hauer, Richard Kind, Krista Allen, Chuck Barris

Charlie Kaufman

Drama, Komedi, Action, Kriminalare

USA, Storbritannien, Tyskland

Recension Confessions of a Dangerous Mind

- Kiril sätter betyg 2 och skriver:
Ända sen Chuck Barris “biografi” släpptes för sju år sedan, har det varit snack om en filmatisering. Länge ansågs Charlie Kaufmans manus vara det bästa ickeproducerade på marknaden och omsusades med namn som Darren Aronofsky och Bryan Singer som möjliga regissörer och Mike Myers, Ben Stiller, John Cusack, Johnny Depp, Nicole Kidman och ännu fler stora skådespelare kopplade till projektet i olika skeden...

Recension av Confessions of a Dangerous Mind - Läs hela!

Diskussioner om Confessions of a Dangerous Mind  (0 diskussioner)
Kommentarer om Confessions of a Dangerous Mind (274 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Filmen baseras på den amerikanska TV-producenten Chuck Barris själbiografi. Jag är nog inte den ende som tvivlar på att den är sann. Vilket påstås på omslaget. Sant eller inte spelar ingen roll. Det kan givetvis bli bra film ändå. Men det blir det inte. Regisör George Clooney klarar inte att länka historiens mycket varierande innehåll till en fungerande helhet. Det hela blir omständligt och vacklande. Självbiografin borde ha kunnat bli en intressant och spännande film. Men det misslyckas likafullt som Chuck Barris misslyckades med sitt liv. Sevärd trots allt.
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/11 2016
Varför såg jag det här spektaklet nu då?
Roswall (Anmäl)   15/10 2015
Rockwell med fler gör fina insatser, men Clooneys regi har jag oerhört svårt för. Finess på nescafe-reklam-nivå.
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
George Clooneys regidebut är snygg, påkostad, rapp, välspelad och.....underlig. COADM är inte direkt som alla andra filmer, kameraåkningarna, musiken och karaktärerna är lite olikt main-stream-filmerna. Filmens stora behållning finns i huvudrollsinnehavaren Sam Rockwell som gör en riktigt bra insats. Även Rutger Hauer gör en fin liten biroll. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Confessions of a Dangerous Mind