Confidence

Originaltitel: Confidence
Regissör:James Foley
Utgivningsår:2003

Om Confidence:

Den smarte svindlaren Jake och hans team har precis lyckats lura en stor summa pengar av den naive Lionel Dolby. Men när en av Jakes män kallblodigt avrättas visar det sig att Lionel inte var vilket offer som helst, utan anställd som revisor hos den excentriske gangsterbossen Winston King. King vill givetvis ha sina pengar tillbaka och Jake tvingas iscensätta sitt största svindleri någonsin för att inte själv hamna på Kings dödslista.
Se filmen på CDON

Regissör: Gregory Hoblit
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Bristande bevis

Edward Burns, Rachel Weisz, Andy Garcia, Dustin Hoffman, Morris Chestnut, Luis Guzmán, Paul Giamatti, Leland Orser, Louis Lombardi, Donal Logue, Tommy 'Tiny' Lister, John Carroll Lynch, Robert Forster

Doug Jung

Drama, Kriminalare, Thriller

CONfidence

Recension Confidence

- ontherocks skriver:
Vart ska man börja? Jake Vig är en fulländad bedragare som tillsammans med sina kumpaner lurar skjortan av allt och alla. En dag blåser han dock fel person, The King och efter att en av hans egna mannar hittats död inser Jake att han måste ingå ett slags förlikning med maffiabossen King. Denna förlikning visar sig resultera i den största och mest avancerade stöten som Jake Vig någonsin gjort. Regissören...

Recension av Confidence - Läs hela!

Diskussioner om Confidence  (0 diskussioner)
Kommentarer om Confidence (140 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
ulpe01 (Anmäl)   8/9 2017
Vet inte hur jag kan ha missat den här hittills, vet att jag ville se den redan när den kom ut för 14(!) år sedan. Älskar ju genren och en del av mig gillar hur den här storyn berättas, medan en annan del av mig suckar högljutt. Bra skådisar, hade glömt att Paul Giamatti var med i gänget. Tyvärr förutsägbart, men ändå underhållande.
mr_magi (Anmäl)   10/7 2015
Stundtals riktigt underhållande! Burns briljerar
Krille80 (Anmäl)   20/1 2015
Jag är svag för dessa con-filmer som lyckas samla en respektabel och kompetent rollista. Inledningsvis dras jag med och känner att detta kommer bli något riktigt bra och underhållande. Tyvärr blir berättandet och historien fattigare och fattigare ju längre in i sin speltid och filmen blir mest en film som bevisar att det inte bara räcker med bra skådespelare för att skapa något sevärt. Ingen förlust för en engångstitt men som helhet är detta lättglömt och inte någon höjdpunkt för någon inblandad. 3-
Bumsi (Anmäl)   26/2 2013
Den når inte hela vägen fram. Jag är dock en sucker för denna typ av filmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Confidence