Constantine

Originaltitel: Constantine
Regissör:Francis Lawrence
Utgivningsår:2005

Om Constantine:

Exorcisten John Constantine har bokstavligen rest från helvetet och tillbaka. Han möter polisen Angela Dodson som är övertygad om att hennes djupt religiösa tvillingsyster Isabel inte har tagit livet av sig utan instället blivit mördad av en djävulssekt. För att lösa mordet på Isabel måste de vada genom en värld fylld av demoner och änglar som bara existerar i landskapet precis under det nutida Los Angeles. Fångade i en serie ockulta händelser blir de båda ofrivilligt indragna i kriget och måste se till att det blir fred mellan de två sidorna, kosta vad det kosta vill.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Roel Reiné
År: 2013
Genre: Western, Fantasy
Dead in Tombstone

Keanu Reeves, Rachel Weisz, Shia LaBeouf, Djimon Hounsou, Max Baker, Pruitt Taylor Vince, Gavin Rossdale, Tilda Swinton, Peter Stormare, Jesse Ramirez, José Zúñiga, Francis Guinan, Larry Cedar, April Grace

Kevin Brodbin, Frank A Cappello

Drama, Action, Thriller, Fantasy

USA, Tyskland

Recension Constantine

- jack_jack_jack sätter betyg 2 och skriver:
Filmen Constantine handlar om John som jobbar som excorsist. Han har gåvan att se "saker som man inte borde se", Keanu Reeves som spelar John Constantine är kall men gör allt för den goda saken. Man märker tydligt att han tränat upp sitt skådespeleri sedan han medverkade i Matrix-trilogin. Specialeffekterna imponerar väldigt mycket även om det kan tyckas bli överdrivet vid vissa tillfällen. Allt...

Recension av Constantine - Läs hela!

Diskussioner om Constantine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Constantine (820 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   15:26 14/8
Grymt bra och spännande film där Keanu Reeves gör en av sina bästa roller! Snygga specialeffekter!
best_jeppe (Anmäl)   15:13 7/8
Såg om denna igår (såg den första gången för över 11 år sedan) och jag gillade den mer nu än första gången jag såg den. Även om det här inte var en höjdarfilm när det begav sig så är den ändå bättre än vad många filmer är nu. Stabil 3a.
supermancover (Anmäl)   16:13 7/5
Det är en tvåa egentligen, men Stormare är ju ändå väldigt bra (och han och jag är från samma stad) så en svag trea.
Murvel48 (Anmäl)   20:25 17/1
Mumbo jumbo för hela slanten. Stark etta!
Brouhaha (Anmäl)   4/6 2015
Även om Reeves är en av världens bästa skådespelare och att han här gör sin bästa roll sedan Johnny Mnemonic är det inte tillräckligt för att bära upp filmen. Börjar med ett jäkligt intressant tema, men det blir lite väl överdrivet. Och sedan kommer Tilda Swinton in och förstör upplevelsen helt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Constantine