Betyg idag: 1 555 Besökare idag: 7 103

Originaltitel: Constantine
Regissör:Francis Lawrence
Utgivningsår:2005

Om Constantine:

Exorcisten John Constantine har bokstavligen rest från helvetet och tillbaka. Han möter polisen Angela Dodson som är övertygad om att hennes djupt religiösa tvillingsyster Isabel inte har tagit livet av sig utan instället blivit mördad av en djävulssekt. För att lösa mordet på Isabel måste de vada genom en värld fylld av demoner och änglar som bara existerar i landskapet precis under det nutida Los Angeles. Fångade i en serie ockulta händelser blir de båda ofrivilligt indragna i kriget och måste se till att det blir fred mellan de två sidorna, kosta vad det kosta vill.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Mark A Z Dippé
År: 1997
Genre: Action, Thriller, Skräck, Fantasy
Spawn

Keanu Reeves, Rachel Weisz, Shia LaBeouf, Djimon Hounsou, Max Baker, Pruitt Taylor Vince, Gavin Rossdale, Tilda Swinton, Peter Stormare, Jesse Ramirez, José Zúñiga, Francis Guinan, Larry Cedar, April Grace

Kevin Brodbin, Frank A Cappello

Drama, Action, Thriller, Fantasy

USA, Tyskland

Recension Constantine

- paycheck sätter betyg 3 och skriver:
John Constantine är en exorcist och har rest in i helvetet och tillbaka ett flertal gånger. En tjej vid namn Angela Dodson kontaktar Constantine för att få reda på hur mordet på hennes tvillingsyster gick till. Det visar sig vara mycket skumt. Det blir en fartfylld resa in i helvetet och med massor av demoner. Filmen är baserad på serietidningen Hellblazer. Jag tyckte om Constantine starkt! En...

Recension av Constantine - Läs hela!

Diskussioner om Constantine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Constantine (818 st)
supermancover (Anmäl)   16:13 7/5
Det är en tvåa egentligen, men Stormare är ju ändå väldigt bra (och han och jag är från samma stad) så en svag trea.
Murvel48 (Anmäl)   20:25 17/1
Mumbo jumbo för hela slanten. Stark etta!
Brouhaha (Anmäl)   4/6 2015
Även om Reeves är en av världens bästa skådespelare och att han här gör sin bästa roll sedan Johnny Mnemonic är det inte tillräckligt för att bära upp filmen. Börjar med ett jäkligt intressant tema, men det blir lite väl överdrivet. Och sedan kommer Tilda Swinton in och förstör upplevelsen helt.
CinemaStrange (Anmäl)   27/4 2015
Vad som gjorde mycket av filmen var musiken och stormare
Engravadlax (Anmäl)   28/1 2015
En i flera avseenden sjysst debut av Francis Lawrence, men Keanu Reeves... ja, Keanu Reeves.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Constantine
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor