Constantine

Originaltitel: Constantine
Regissör:Francis Lawrence
Utgivningsår:2005

Om Constantine:

Exorcisten John Constantine har bokstavligen rest från helvetet och tillbaka. Han möter polisen Angela Dodson som är övertygad om att hennes djupt religiösa tvillingsyster Isabel inte har tagit livet av sig utan instället blivit mördad av en djävulssekt. För att lösa mordet på Isabel måste de vada genom en värld fylld av demoner och änglar som bara existerar i landskapet precis under det nutida Los Angeles. Fångade i en serie ockulta händelser blir de båda ofrivilligt indragna i kriget och måste se till att det blir fred mellan de två sidorna, kosta vad det kosta vill.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Kevin Kerslake, Mikael Salomon
År: 2007
Genre: Äventyr
Fallen

Keanu Reeves, Rachel Weisz, Shia LaBeouf, Djimon Hounsou, Max Baker, Pruitt Taylor Vince, Gavin Rossdale, Tilda Swinton, Peter Stormare, Jesse Ramirez, José Zúñiga, Francis Guinan, Larry Cedar, April Grace

Kevin Brodbin, Frank A Cappello

Drama, Action, Thriller, Fantasy

USA, Tyskland

Recension Constantine

- paycheck sätter betyg 3 och skriver:
John Constantine är en exorcist och har rest in i helvetet och tillbaka ett flertal gånger. En tjej vid namn Angela Dodson kontaktar Constantine för att få reda på hur mordet på hennes tvillingsyster gick till. Det visar sig vara mycket skumt. Det blir en fartfylld resa in i helvetet och med massor av demoner. Filmen är baserad på serietidningen Hellblazer. Jag tyckte om Constantine starkt! En...

Recension av Constantine - Läs hela!

Diskussioner om Constantine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Constantine (821 st)
Jamesa (Anmäl)   03:44 5/3
Hade höga förväntningar när den kom, infriade givetvis inte dem utan jag tyckte att den var rent och skärt dålig då. Kom i en vända då det kom väldigt mycket otroligt bra film i övrigt att konkurrera med. Ser om den nu och den känns mer ok, ökar till en 2:a i betyg.
Stygga-Vargen (Anmäl)   14/8 2016
Grymt bra och spännande film där Keanu Reeves gör en av sina bästa roller! Snygga specialeffekter!
best_jeppe (Anmäl)   7/8 2016
Såg om denna igår (såg den första gången för över 11 år sedan) och jag gillade den mer nu än första gången jag såg den. Även om det här inte var en höjdarfilm när det begav sig så är den ändå bättre än vad många filmer är nu. Stabil 3a.
supermancover (Anmäl)   7/5 2016
Det är en tvåa egentligen, men Stormare är ju ändå väldigt bra (och han och jag är från samma stad) så en svag trea.
Murvel48 (Anmäl)   17/1 2016
Mumbo jumbo för hela slanten. Stark etta!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Constantine