Contagion

Originaltitel: Contagion
Regissör:Steven Soderbergh
Utgivningsår:2011

Om Contagion:

Beth har varit på en lång affärsresa och återvänder hem trött och matt. Symptomen som hon trodde var vanlig jetlag tar en våldsam vändning. Två dagar senare är hon död och läkarna hittar ingen förklaring. Snart dyker andra liknande fall upp, antalet insjukna ökar lavinartat och de miljontals kontaktytorna mellan människor varje dag gör smittan omöjlig att spåra. Rädslan sprider sig som en löpeld och läkarna och experterna som kallats in för att försöka hitta smittkällan ställs själva inför omöjliga val gällande hur mycket de är villiga att riskera för att rädda världen undan en dödlig epidemi.

Titel: Outbreak - I farozonen
Regissör: Guillermo del Toro
År: 2015
Genre: Drama, Romantik, Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
Crimson Peak

Matt Damon, Laurence Fishburne, Jude Law, Kate Winslet, Marion Cotillard, Gwyneth Paltrow, Anna Jacoby-Heron, Jennifer Ehle, Enrico Colantoni, Bryan Cranston, Griffin Kane, Sanaa Lathan, Demetri Martin, Elliott Gould, Chin Han (III), John Hawkes, Stef Tov

Scott Z Burns

Drama, Thriller, Science Fiction

USA, Förenade Arabemiraten
Med i listor: Epidemier
Diskussioner om Contagion  (1 diskussioner)
Kommentarer om Contagion (331 st)
Gordyal (Anmäl)   21:21 1/5
Än en gång skjuter Klåparberg stolpe ut. Jag tror att ambitionen var att kombinera "smart drama" med "spännande thriller", men smartheten ligger på popcornnivå och spänningen lyser med sin frånvaro. Trots tung ensemble blir detta något av en dussinrulle. Det mest intressanta är intrigerna runt Jude Laws karaktär - en foliehatt med drag av Lamotte - men dessa stressas förbi. Fast filmens största behållning är nog citatet "Blogging is not writing. It's graffiti with punctuation.". (6-/15)
Jamesa (Anmäl)   11/9 2018
Ändå ok att se, skönare tempo, stark 2:a.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
janne (Anmäl)   17/4 2016
Jag tycker det blir svårt att hålla ordning på vilka alla personerna är till slut och filmen hoppar mellan olika personer och platser. Fast ganska spännande och skrämmande är filmen, så en ganska stark trea tycker jag att den är värd.
NoWireHangers (Anmäl)   15/4 2016
Lite svår att betygssätta. Å ena sidan är hela filmen spännande och känns realistisk, Å andra sidan tyckte jag att slutet inte var riktigt tillfredsställande. En bra film. Har svårt att välja mellan 3 eller 4 poäng
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Contagion
Se filmen