Control

Originaltitel: Control
Regissör:Tim Hunter
Utgivningsår:2004

Om Control:

Ärrad och med raseriet brinnande i ögonen blir mördaren Lee Ray Oliver fastspänd på den kalla britsen för att till slut få den dödande injektion han dömts till. Några minuter senare dödförklaras han av fängelseläkaren. Men allt är bara en illusion. Oliver är speciellt utvald som försökskanin för att testa verkningarna – och biverkningarna – av den nya medicinen Anagress. Enligt forskarna ska den kunna få de mest samvetslösa brottslingar att förvandlas till helt vanliga, fredliga människor..

Titel: Salem's Lot
Regissör: Stefan Faldbakken
År: 2010
Genre: Kriminalare
Varg Veum - Skriften på väggen

Stephen Rea, Ray Liotta, Willem Dafoe, Polly Walker, Michelle Rodriguez, Kathleen Robertson, Anthony Warren, Mark Letheren, Tim DeKay, Stewart Alexander, Ivan Kaye, Mac McDonald, Mark Pickard, Raicho Vasilev, Glenn Wrage, Mark Colleano, Leroy Golding

Darren Swimmer, Todd Slavkin

Kriminalare, Thriller, Science Fiction

USA, Aruba
Diskussioner om Control  (0 diskussioner)
Kommentarer om Control (63 st)
Salvation_Mind (Anmäl)   2/5 2015
En väldigt svag trea, den har något. Men man hade kunnat göra mycket bättre, utan att gå in för mycket på detaljer.
Krille80 (Anmäl)   12/11 2014
Denna film är ett enormt slöseri på otrolig kompetens när det kommer till duktiga skådespelare eller vad sägs om Ray Liotta, Willem Dafoe, Stephen Rea och Michelle Rodriquez. Att jag kallar det slöseri beror på att det som startar som en väldigt intressant idè helt enkelt slarvas bort. Det enda man får med sig är en enorm känsla av besvikelse. 1+
Gigi1943 (Anmäl)   14/1 2014
Otäck och spännande, intressant med en helt ny (för mig) idé till story. Den kan man absolut rekommendera. Men var inte slutklämmen lite onödig, jag hade föredragit att den hade sluta innan.
Christofer (Anmäl)   24/6 2012
Faktiskt en aning bättre än förväntat. En hygglig story med en intressant grundtanke. Kanske inget skådespeleri som går till historien, men ändå godkänt tycker jag. Tyvärr lika förutsägbart slut som jag hade trott men inte hoppats på, vilket drog ner en aning. 3-
dudson (Anmäl)   12/5 2012
haahaaa vilket skämt!