Copycat

Originaltitel: Copycat
Regissör:Jon Amiel
Utgivningsår:1995

Om Copycat:

De måste stoppa honom innan han dödar igen! Den kvinnliga kriminalpsykologen Helen Hudson är expert på seriemördare. Efter att i sista stund räddats från att själv bli mördad, har hon starka fobier och lever isolerad i sin lägenhet.

Titel: När lammen tystnar
Regissör: Paul Verhoeven
År: 1992
Genre: Kriminalare, Thriller, Mysterium
Basic Instinct - iskallt begär

Sigourney Weaver, Holly Hunter, Dermot Mulroney, William McNamara, Harry Connick Jr, Will Patton, John Rothman

David Madsen, Ann Biderman

Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium

Med i listor: Kriminalare Top 50, Mysterium Top 50, Skräck Top 50, Startpaket 2, Thriller Top 50
Diskussioner om Copycat  (0 diskussioner)
Kommentarer om Copycat (96 st)
Jopparn (Anmäl)   8/7 2018
Underhållande rakt igenom tyckte jag. En stark trea.
Sture Stenhög (Anmäl)   23/5 2018
Den är väl lite av en copycat själv den här filmen, den är ju inte den första av sitt slag direkt, och den har inte mycket nytt att komma med. Men själva copycat-idén är iaf lite kul och William McNamara är härligt 90-tals-slisikig. Sigourney Weaver är dock usel, även om det största problemet ligger i den hopplösa karaktär som hon har tilldelats. Men Holly Hunter iaf bra, och filmen levererar den underhållning som den ska. Svag trea
gjoob (Anmäl)   30/3 2018
Narrativt följer den mallen för standardthrillers ā la 90-tal, men den är ändå bättre och tätare än många av sina gelikar.
andybrando (Anmäl)   21/2 2018
Skickligt gjord, lyckas uppehålla spänningen, men kan i sin skildring av mördarens fantasivärld bli något mer ingående än vad man kanske önskade. Har även en hel del hål i intrigen.
BrutusBeefcake (Anmäl)   9/2 2018
Standardthriller med sköna giallovibbar, lite småtråkig emellanåt men jag gillar konceptet i grunden. (7+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Copycat