Coraline och spegelns hemlighet

Originaltitel: Coraline
Regissör:Henry Selick
Utgivningsår:2009

Om Coraline och spegelns hemlighet:

I familjens nya lägenhet finns 13 vanliga dörrar och en lite ovanligare. När Coraline öppnar den 14:e dörren första gången finns det bara en murad vägg bakom. Men när Coraline använder en nyckel och låser upp dörren, hittar hon en lägenhet. Till en början är den nya lägenheten till och med bättre än hennes egen; godare mat, roligare leksaker och snällare nya föräldrar. Men nya mamma och nya pappa blir mer och mer konstiga och vill att Coraline ska stanna kvar hos dem. Baserad på Neil Gaimans roman med samma namn.

Titel: Nightmare Before Christmas
Originaltitel: The Nightmare Before Christmas
Regissör: Henry Selick
År: 1993
Genre: Familjefilm, Fantasy
Nightmare Before Christmas
Titel: Corpse Bride
Originaltitel: Corpse Bride
Regissör: Tim Burton, Mike Johnson (I)
År: 2005
Regissör: Adam Elliot
År: 2009
Genre: Drama, Komedi
Mary & Max

Jennifer Saunders (röst), Keith David (röst), Dakota Fanning (röst), Dawn French (röst), Ian McShane (röst), Teri Hatcher (röst), John Hodgman (röst), Robert Bailey Jr (röst)

Henry Selick

Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Recension Coraline och spegelns hemlighet

- bmo sätter betyg 4 och skriver:
Det är väldigt uppfriskande att en film som är tillåten från elva år och handlar om en ung flicka tillåts vara så mörk. Filmen vågar skrämma och det utan comical reliefs. I Coraline och spegelns hemlighet är världen inte Disneyfierad och istället bjuds vi på ett svart allvar bakom. Filmen är som sagt mörk men det utan att vara för tung. Coraline och spegelns hemlighet är något av det bästa jag sett...

Recension av Coraline och spegelns hemlighet - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250
Diskussioner om Coraline och spegelns hemlighet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Coraline och spegelns hemlighet (329 st)
Tatty (Anmäl)   28/10 2018
Inte riktigt min filmsmak men den var inte så dålig iallafall! Inte läskig men kändes lite spännande och kuslig.
zallaxx (Anmäl)   7/10 2018
Fin film.
Canomia (Anmäl)   30/9 2018
Otäck.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Jamesa (Anmäl)   23/4 2017
Helt ok.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Coraline och spegelns hemlighet