Country Strong

Originaltitel: Country Strong
Regissör:Shana Feste
Utgivningsår:2010

Om Country Strong:

En ung countrysångare på uppåtgående blir involverad med den labile, f d countrysångerskan Kelly Canter. Tillsammans ger sig de två, samt Kellys make/manager och en skönhetsdrottning med countrysångsambitioner, ut på vägarna för att återuppliva hennes karriär. Men mellan konserterna och romanserna börjar relationerna dem emellan successivt braka samman.

Titel: Crazy Heart
Originaltitel: Coco Chanel
Regissör: Christian Duguay
År: 2008
Coco Chanel

Gwyneth Paltrow, Tim McGraw, Garrett Hedlund, Leighton Meester, Ed Bruce, Jeremy Childs, Alana Grace, Cinda McCain, Jeffrey Buckner Ford, Marshall Chapman, Gabe Sipos, Dan Beene, Darrin Dickerson

Shana Feste

Drama

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om Country Strong  (0 diskussioner)
Kommentarer om Country Strong (23 st)
Catwalker (Anmäl)   22/3 2015
Positiv överraskning. Gillar country, slår verkligen an en sträng i min med starka texter om livets vemod. Tkr skådisarna gör det bra, särskilt Hedlund och McGraw ser jag gärna mer av. Paltrow helt ok fast jag vanligtvis har lite svårt för henne, fin kemi mellan allihop.
Gumsamumsa (Anmäl)   6/9 2013
Oh det här sög!
DV_86 (Anmäl)   30/8 2013
Inte lika gripande som Crazy Heart men ändå en riktigt bra film. Jag tyckte James Canter var ett rövhål från början som bara tänkte i dollartecken, men han växer och sympatierna för honom likaså, dock får jag inte 100% sympati. Beau är den karaktären filmen handlar om, men han får tyvärr inte så mycket utrymme som jag hade förväntat mig. Tycker dock dom borde skippat Beau och Canters kärleksrelation, tillför liksom inte så mycket. Dom kunde bara varit vänner och historien hade inte förändrats ett dugg. Jag gillar såna här filmer som kretsar kring musik. Och dom ska helst innehålla misär för att få mig att sitta kvar. Jag är säker på att Shana Feste sneglade en aning på Crazy Heart när hon skrev filmen. 4/5
AmyTatti (Anmäl)   8/7 2013
Jag uppskattar att de gjort James Canter till en mångbottnad person och inte en tyrann, i början trodde jag det var vad den karaktären skulle representera: ondska. Ju längre filmen lider ökar min sympati för honom. Egentligen tycker jag att de andra karaktärerna, särskilt Kelly och Beau är ganska ointressanta. De är som de är och som de alltid verkar ha varit, vi får inga ledtrådar eller förklaringar. Det är lite synd. Men det är ändå en bra historia, med bra musik.
Murvel48 (Anmäl)   27/6 2013
Ingen märkvärdig film egentligen men man fäster sig snabbt vid de fyra huvudkaraktärerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Country Strong