Cowboy Bebop: Knockin' On Heaven's Door

Regissör:Shinichirô Watanabe
Utgivningsår:2001
Antal betyg:2005 betyg

Om Cowboy Bebop: Knockin' On Heaven's Door:

Långfilm baserad på den japanska animerade tv-serien. En tankbil exploderar mitt inne i staden och ett dödligt virus släpps lös. Bebopgänget ger sig genast på jakt efter brottslingarna när en enorm belöning utfästs för lösandet av brottet.

Titel: Ghost in the Shell
Regissör: Hiroshi Negishi
År: 1996
Genre: Drama, Komedi, Science Fiction, Fantasy, Anime
Tenchi Muyo

Kôichi Yamadera (röst), Unshô Ishizuka (röst), Megumi Hayashibara (röst), Aoi Tada (röst)

Hajime Yatate, Marc Handler, Keiko Nobumoto

Animerad, Action, Thriller, Science Fiction, Fantasy, Anime

Cowboy Bebop: The Movie, Cowboy Bebop: Tengoku no tobira

Japan, USA

Recension Cowboy Bebop: Knockin' On Heaven's Door

- niebaotan sätter betyg 4 och skriver:
Cowboy Bebop tillhör en av de kanske mest populära animerade serierna, i Sverige har den ett stort antal anhängare och så även världen över. Innan jag sett filmen hade jag inte så mycket som hört talas om att det existerade en serie. När jag kollade upp saker och ting närmare så verkade det plötsligt som jag var en av de få som aldrig kommit i kontakt med den. Jag kan inte påstå att suget för att se...

Recension av Cowboy Bebop: Knockin' On Heaven's Door - Läs hela!

Med i listor: Anime Top 50, Anime-urval
Diskussioner om Cowboy Bebop: Knockin' On Heaven's Door  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cowboy Bebop: Knockin' On Heaven's Door (182 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Luca Canali (Anmäl)   1/9 2016
hmm vet inte varför jag gillar det här så mycket som jag gör. historien är rätt standard och animationerna är ojämna i kvalitet och inte har jag sett nåt av serien heller. men underhållande är det och de två timmarna är över i ett nafs. popcorn-anime at its finest. betyg: mycket bra (70/100).
väggar (Anmäl)   5/2 2015
Halvtråkig handling men räddar det med att vara urläckert ritad. Ses nog bäst som ett extra långt avsnitt utav serien kring avsnitt 20 eller så då jag tycker inte att filmen klarar av att ensamt leverera samma vikt som serien har.
MaxMackan (Anmäl)   25/1 2013
Jag har inte sett serien än, så det här saknade väl en del djup för mig. Inte helt engagerande. Men sista 20 min får man en stilistisk pärla som flyttar upp betyget från 3 till 4 för mig. Jättesnyggt, läckert soundtrack och cool hårdkokt stil.
YeShiBao (Anmäl)   27/6 2012
Serien är mycket bättre, men den får en fyra ändå. Det finns många sämre filmer i Anime Top 50 och den är sevärd - om man lärt känna karaktärerna innan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cowboy Bebop: Knockin' On Heaven's Door