Cowboys and Aliens

Originaltitel: Cowboys and Aliens
Regissör:Jon Favreau
Utgivningsår:2011

Om Cowboys and Aliens:

Filmen utspelas 1873 i ökenhålan Absolution, Arizona. En främling (Craig) med minnesförlust vandrar in. Den enda ledtråden till hans förflutna är en mystisk boja runt hans ena handled. Befolkningen i Absolution välkomnar inte främlingar, och ingen rör ett finger om inte den hårdhudade överste Dolarhyde (Ford) gett order om det. Det är en stad som lever i fruktan. Men när Absolution attackeras av inkräktare från skyn tvingas byns invånare snabbt omdefiniera sin uppfattning av ordet fruktan Plötsligt blir den främling byborna nyss avvisat deras enda hopp till räddning. Enade mot en gemensam fiende förbereder de, ett gäng bestående av tidigare motståndare - bybor, Dolarhyde och hans folk, kriminella samt Apache-indianer, sig för en episk kamp för överlevnad.
Se filmen på Plejmo

Regissör: JJ Abrams
År: 2011
Genre: Thriller, Science Fiction, Mysterium
Super 8

Harrison Ford, Noah Ringer, Daniel Craig, Sam Rockwell, Walton Goggins, Paul Dano, Ana de la Reguera, Clancy Brown, Keith Carradine, Olivia Wilde, Abigail Spencer, Adam Beach, Raoul Trujillo

Roberto Orci, Alex Kurtzman, Damon Lindelof, Mark Fergus, Hawk Ostby

Action, Thriller, Western, Science Fiction

Cowboys & Aliens

Recension Cowboys and Aliens

- Andy_B sätter betyg 2 och skriver:
Jag blir glatt överraskad att filmen inte sjabblas sönder med fånig humor. Fånig humor är man ganska självklart mest rädd för att få stå ut med när man går och ser en film med namnet ”Cowboys and Aliens”. Men filmen lider på ett sätt också av detta, jag ska förklara. Jag har själv inte sett ”Iron Man”-filmerna, regissören Jon Favreaus tidigare alster, men har förstått att åtminstone den första var...

Recension av Cowboys and Aliens - Läs hela!

Diskussioner om Cowboys and Aliens  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cowboys and Aliens (250 st)
Rele (Anmäl)   23:39 11/1
Den här filmen har några duktiga skådespelare. Jag höjer nog mitt betyg till en tvåa.
mindcooler (Anmäl)   19/8 2018
Tossig genre-crossover med toppskådisar. Weird.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
värdelös
Engravadlax (Anmäl)   8/10 2016
Filmen har fått oförtjänt dåligt omdöme av yrkeskritiker, men helt nöjd kan jag inte påstå att jag var med den. Sjysst casting, bra musik av Harry Gregson-Williams, och två av manusförfattarna jobbade på Children of Men. Saknar bara lite köttigare handling.
Lillfinnen (Anmäl)   4/9 2016
Betydligt bättre än vad jag förväntade mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cowboys and Aliens
Se filmen