Crazy Heart

Originaltitel: Crazy Heart
Regissör:Scott Cooper
Utgivningsår:2009

Om Crazy Heart:

Bad Blake är en alkoholiserad countrysångare som med hjälp av en ung journalist försöker komma på fötter igen.

Titel: The Wrestler
Originaltitel: Tender Mercies
Regissör: Bruce Beresford
År: 1983
På nåd och onåd

Jeff Bridges, Maggie Gyllenhaal, Colin Farrell, Robert Duvall, Beth Grant, Sarah Jane Morris, Tom Bower, Annie Corley, Paul Herman

Scott Cooper

Drama, Romantik

Videoecension av Sheepy:
Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om Crazy Heart  (0 diskussioner)
Kommentarer om Crazy Heart (185 st)
Murvel48 (Anmäl)   30/10 2018
En platt, småseg och rätt ointressant story - men det är välgjort, välspelat och med hygglig musik. Så det blir i alks fall klart godkänt.
bisam (Anmäl)   13/10 2018
En ganska ointressant kärlekshistoria som även om Bridges och Gyllenhaals insatser är solida (särskilt Bridges) - om än med grunda karaktärer - knappast är något att skriva hem om. En tvåochenhalva på sin höjd.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
andmoreagain (Anmäl)   28/4 2016
Otroligt slentrianmässig och klyschig...hade nog hoppats på att den skulle ha varit lite mer fräck. Men bra hantverk antar jag. En mycket svag trea.
Barneyk (Anmäl)   4/12 2015
Puttrar på lite småtrevligt filmen igenom. Det är sådär lite lagom tragiskt och lyckligt. Musiken är så där lagom bra. Det som ändå lyfter filmen till något lite lite mer är Jeff Bridges prestation och röst. Maggie Gyllenhaal är bra hon också men i en ganska platt roll.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Crazy Heart
Se filmen