Crazy, Stupid, Love.

Originaltitel: Crazy, Stupid, Love.
Regissör:Glenn Ficarra, John Requa
Utgivningsår:2011

Om Crazy, Stupid, Love.:

En vardagkväll som alla andra får Cal en obehaglig överraskning. Hans fru Emily vill skiljas. Medan Emily genast får uppmärksamhet av kollegan David har Cal svårare att gå vidare. På en bar där han försöker dränka sina sorger träffar han Jacob, en kvinnotjusare med alla de rätta replikerna, de rätta kläderna och den rätta attityden. Jacob tar Cal under sina vingar och snart är Cal en fullfjädrad casanova. Men när det gäller kärlek går ingen säker, inte ens en casanova.

Titel: Ted
Originaltitel: Ted
Regissör: Seth MacFarlane
År: 2012
Genre: Komedi
Ted
Titel: Definitely, Maybe
Originaltitel: Definitely, Maybe
Regissör: Adam Brooks (I)
År: 2008
Regissör: Willard Carroll
År: 1998
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Sex lektioner i kärlek

Steve Carell, Ryan Gosling, Julianne Moore, Emma Stone, Analeigh Tipton, Jonah Bobo, Joey King, Marisa Tomei, Beth Littleford, John Carroll Lynch, Kevin Bacon, Liza Lapira, Josh Groban, Mekia Cox, Julianna Guill, Crystal Reed, Reggie Lee, Jenny Mollen

Dan Fogelman

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Crazy, Stupid, Love.  (0 diskussioner)
Kommentarer om Crazy, Stupid, Love. (258 st)
Gordyal (Anmäl)   00:53 13/4
Långt ifrån traditionell amerikansk romcom. Bittert är kanske lite att ta i, men definitivt inte sockersött. Bra skådespel, bitvis välskriven och lysande levererad dialog, förutsägbarheter blandas friskt med överraskningar, vardagsrealism mixas med "filmiga" överdrifter, och humorn sitter ofta ganska bra. Förutom ett fåtal sekvenser som går lite överstyr, så är väl filmens största brist att den är rätt så gubbsjuk och att det manliga perspektivet är oproportionellt stort. Men på det stora hela en ganska bra film. (9-/15)
yrkeschaufföre (Anmäl)   8/7 2018
Riktigt grym rollista, och ett passande manus.
okidoki (Anmäl)   7/7 2018
Jag har svårt att tro att någon kvinna kan uppskatta detta.
Hans Moleman (Anmäl)   17/3 2018
Charmig och smårolig.
Krissla (Anmäl)   18/2 2018
Första halvan var inte speciellt imponerande och jag tänkte att det inte skulle ta sig någonstans. Andra halvan lyfte dock filmen rejält och jag gillar hur allting vävs samman.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Crazy, Stupid, Love.