Creed II

Originaltitel: Creed II
Regissör:Steven Caple Jr
Utgivningsår:2018

Om Creed II:

Tungviktsboxarmästaren Adonis Creed får här en chans att hämnas sin far Apollo som dog under en match mot Ivan Drago. Under Rocky Balboas handledning ska han möta Ivans son Viktor Drago i en stor uppgörelse.

Michael B Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson, Phylicia Rashad, Dolph Lundgren, Florian Munteanu, Russell Hornsby, Wood Harris, Milo Ventimiglia, Robbie Johns, Andre Ward, Brigitte Nielsen, Patrice Harris, Jacob 'Stitch' Duran, Ana Gerena

Sylvester Stallone, Juel Taylor

Drama

Creed 2

Diskussioner om Creed II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Creed II (8 st)
Barneyk (Anmäl)   01:32 7/3
Rätt seg, känns lite för lång men samtidigt så är det flera moment som stressas fram och igenom och det faller platt. Jag tycker det är trist att Creed inte får ha en egen taktik utan anammar Rockys grej, det var en rejäl besvikelse faktiskt och är en stor faktor till varför jag inte tycker den här filmen alls lyckas stå på egna ben så som första gjorde. Men när Stallone fick för stort inflytande över manuset så förklarar det nog varför detta är ett steg tillbaka. Slät tvåa med ett plus i kanten ändå, Thompsons framträdande inför sista fighten är grymt snyggt t.ex.
haajen (Anmäl)   09:27 26/2
Betydligt sämre än första filmen men visst engagemang infinner sig ändå. Svag 3:a.
Engravadlax (Anmäl)   23:57 17/2
Tack och lov att jag inte förstår ryska och inte kan höra exakt hur sjaskigt Dolphs uttal är. Eller Florian Munteanus. Eller Brigitte Nielsens. Men även om filmen i övrigt är ganska stadig så är handlingen bara en sämre Rocky IV.
foppa99 (Anmäl)   07:28 13/2
pga historiken, me de första 3 filmerna, så är den hyggligt underhållande
myslas (Anmäl)   19/12 2018
Det här är själva definitionen av lazy writing. En väldigt dålig kopia av Rocky 4. Första filmen hade i alla fall något nytt att säga i serien men det här är bara dåligt från start till slut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Creed II