Creed II

Originaltitel: Creed II
Regissör:Steven Caple Jr
Utgivningsår:2018

Om Creed II:

Tungviktsboxarmästaren Adonis Creed får här en chans att hämnas sin far Apollo som dog under en match mot Ivan Drago. Under Rocky Balboas handledning ska han möta Ivans son Viktor Drago i en stor uppgörelse.

Michael B Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson, Phylicia Rashad, Dolph Lundgren, Florian Munteanu, Russell Hornsby, Wood Harris, Milo Ventimiglia, Robbie Johns, Andre Ward, Brigitte Nielsen, Patrice Harris, Jacob 'Stitch' Duran, Ana Gerena

Sylvester Stallone, Juel Taylor

Drama

Creed 2

Diskussioner om Creed II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Creed II (10 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   03:24 6/5
Det är väldigt mycket en vanlig boxningsrulle det här, och det som ändå höjer den lite är att den är en del av Rocky-universumet. Det är trots allt en värld som jag gillar att återvända till, och den stora behållningen den här gången är att de har plockat tillbaka Dolphan. Att se honom gå runt och vara bitter och allmänt rysk är en fröjd. Även Rocky själv är alltid ett kärt återseende. Men där någonstans ligger problemet också. Det är allt runtomkring som är bra, medan Creed är en ganska blek karaktär. Om tanken är att han ska bära det här själv så småningom, så känns inte utsikterna speciellt goda. Svag trea
Zok (Anmäl)   22:44 7/4
Tycker att den funkar bra. Men den följer så klart mallen av en Rocky film. Självklart även rätt enkelt att lista ut slutet tidigt på grund av detta. Men som helhet sänker det inte filmen, man får vad man är ute efter om man gillar tidigare filmer, nästen mer lik de gamla filmerna i upplägg faktiskt.
Barneyk (Anmäl)   01:32 7/3
Rätt seg, känns lite för lång men samtidigt så är det flera moment som stressas fram och igenom och det faller platt. Jag tycker det är trist att Creed inte får ha en egen taktik utan anammar Rockys grej, det var en rejäl besvikelse faktiskt och är en stor faktor till varför jag inte tycker den här filmen alls lyckas stå på egna ben så som första gjorde. Men när Stallone fick för stort inflytande över manuset så förklarar det nog varför detta är ett steg tillbaka. Slät tvåa med ett plus i kanten ändå, Thompsons framträdande inför sista fighten är grymt snyggt t.ex.
haajen (Anmäl)   09:27 26/2
Betydligt sämre än första filmen men visst engagemang infinner sig ändå. Svag 3:a.
Engravadlax (Anmäl)   23:57 17/2
Tack och lov att jag inte förstår ryska och inte kan höra exakt hur sjaskigt Dolphs uttal är. Eller Florian Munteanus. Eller Brigitte Nielsens. Men även om filmen i övrigt är ganska stadig så är handlingen bara en sämre Rocky IV.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Creed II