Ferpect Crime

Originaltitel: Crimen ferpecto
Regissör:Álex de la Iglesia
Utgivningsår:2004

Om Ferpect Crime:

Rafael González har allt enligt sig själv. En dag faller allt samman när han hamnar i ett gräl med sin chef och det slutar med tragik. En kollega hjälper honom lösa situationen men då börjar de verkliga problemen.

Titel: Att återvända
Originaltitel: Volver
Regissör: Pedro Almodóvar
År: 2006
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare, Mysterium
Att återvända

Guillermo Toledo, Mónica Cervera, Luis Varela, Enrique Villén, Fernando Tejero, Javier Gutiérrez, Kira Miró, Rosario Pardo, Gracia Olayo, José Alias, Penélope Velasco, Montse Mostaza

Álex de la Iglesia, Jorge Guerricaechevarría

Komedi, Kriminalare, Thriller

Spanien, Italien
Diskussioner om Ferpect Crime  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ferpect Crime (5 st)
KyLLo (Anmäl)   18/8 2013
En blandning mellan thriller, komedi och romantik. Inledningen är intressant och småcharmig, men sen blir filmen för överdriven och allt annat än rolig. Precis på gränsen mellan tvåa och trea.
BlueViper (Anmäl)   5/2 2011
Rätt bra, svag trea. Håller också med Journalisten men tycker inte den tappar alltför mycket förrän vid slutet.
Bumpeman (Anmäl)   7/1 2008
Håller med Journalisten - det börjar bra men sen blir den lite överspelad. Tyckte i det stora hela dock att det var helt okej men inte mer heller.
Journalisten (Anmäl)   21/8 2006
Intressant inledning, intressant intrig ... sedan lyckas inte regissören riktigt med vad han tänkt sig har jag en känsla av. Den tappar i takt med filmens gång och slutet är lite för mycket.
alexi (Anmäl)   18/1 2006
Väldigt speciell och helt galen alltså. Jag hade räknat med att det här skulle vara en komedi men det var ju en massa thriller och action! Väldigt Cool!