Crimson Peak

Originaltitel: Crimson Peak
Regissör:Guillermo del Toro
Utgivningsår:2015

Om Crimson Peak:

Den unga amerikanska författarinnan Edith Cushing försöker lämna en familjetragedi bakom sig. Hon gifter sig med den engelske baronetten Thomas Sharpe, och flyttar in med sin nyblivna man och hans syster på den engelska landsbygden.

Titel: Sleepy Hollow
Regissör: Alejandro Amenábar
År: 2001
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
The Others

Mia Wasikowska, Tom Hiddleston, Jessica Chastain, Charlie Hunnam, Jim Beaver, Burn Gorman, Leslie Hope, Jonathan Hyde, Bruce Gray, Emily Coutts, Alec Stockwell, Brigitte Robinson, Joanna Douglas, Sofia Wells, Doug Jones, Javier Botet, Tamara Hope

Guillermo del Toro, Matthew Robbins

Drama, Romantik, Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium

Kanada, USA

Recension Crimson Peak

- August Dellert sätter betyg 3 och skriver:
Crimson Peak är den senaste storfilmen från regissören Guillermo del Toro, känd för filmer som Pans Labyrint, Hellboy och Pacific Rim. Men Crimson Peak är en mer sparsmakad och klassisk filmupplevelse än del Toros senaste alster. Det är en 3D-lös spökhistoria med långsamt tempo som påminner om filmer som Sjätte Sinnet och The Shining. Filmen utspelar sig på 1800-talet och centrerar kring den unge...

Recension av Crimson Peak - Läs hela!

Diskussioner om Crimson Peak  (0 diskussioner)
Kommentarer om Crimson Peak (84 st)
KyLLo (Anmäl)   00:00 1/5
Det är en del skräck, men mycket annat att väga in i ett helhetsbetyg. Jag gillar de mysiga miljöerna och att den är genreöverskridande. Effekterna är bra och inte som i billiga skräckfilmer. Jag tycker även om att det är en familjehistoria. Mia Wasikowska är stabil i huvudrollen. Dock är den lite utdragen och spretig. Guillermo del Toro har gjort både bättre och sämre filmer. En svag trea.
BarryHero (Anmäl)   2/6 2018
Jattevacker och valgjord. Storyn ar tyvarr valdigt banal, tunn, och klyschig. Mia ar duktig och fin. del Toro kanske inte ar sa mycket for en bra story trots allt.
flaxy (Anmäl)   31/3 2018
Ni som tycker denna är bra kan inte skräckfilm!
Zelest (Anmäl)   8/3 2018
Fruktansvärt bra film! Det var länge sedan man såg en riktig gotisk skräckhistoria och del Toro gör det riktigt bra!
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Crimson Peak