Crocodile Dundee i Los Angeles

Originaltitel: Crocodile Dundee in Los Angeles
Regissör:Simon Wincer
Utgivningsår:2001

Om Crocodile Dundee i Los Angeles:

Paul Hogan är tillbaka i sin paradroll, som den sorglösa krokodiljägaren Crocodile Dundee. Denna gång ger han sig i kast med storstaden Los Angeles, där flickvännen Sue, fått den utmanande uppgiften att driva faderns tidningsimperium. Med sig har paret sin nioårige son, som aldrig varit utanför bushens "trygga" värld, och väl på plats i Änglarnas stad upptäcker de att Sues företrädare gått en ond bråd död till mötes. Innan de vet ordet av är de indragna i jakten på en mördare.

Titel: Crocodile Dundee – en storviltjägare i New York
Regissör: Aaron Norris
År: 1995
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Top Dog

Paul Hogan, Linda Kozlowski, Jere Burns, Jonathan Banks, Serge Cockburn, Alec Wilson, Gerry Skilton, Steve Rackman, David Ngoombujarra, Aida Turturro, Paul Rodriguez, Kaitlin Hopkins, Kenneth Ransom, Morgan O'Neill, Mike Tyson

Matthew Berry, Eric Abrams

Drama, Komedi

Crocodile Dundee 3

Australien, USA

Recension Crocodile Dundee i Los Angeles

- Bobby Peru skriver:
Den första filmen om krokodiljägaren Mick "Crocodile" Dundee var en mycket rolig film som hade en skön stajl. Uppföljaren höll också en hyfsat god klass. Nu är det dags för trean. En uppföljare till, som nog aldrig behövde göras. Han bor i Walkabout Creek med frugan Sue och sonen Mikey. Sue får en chans att sticka till Los Angeles för att ta över faderns tidningsbolag. Självklart hakar Dundee...

Recension av Crocodile Dundee i Los Angeles - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Crocodile Dundee i Los Angeles  (0 diskussioner)
Kommentarer om Crocodile Dundee i Los Angeles (154 st)
Rai (Anmäl)   28/11 2017
Så sämst....
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
Zok (Anmäl)   15/10 2017
Egentligen inte en särskilt bra film, men några härligt krystade skämt räddar upp detta i slutändan.
fridenpaden (Anmäl)   15/10 2017
Sämsta i filmserien men innehöll så många larviga och krystade skämt att vi inte kunde hålla oss för skratt. Dundee, han vet inget, han. :)
Tatty (Anmäl)   30/3 2015
Okej och bra film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Crocodile Dundee i Los Angeles