Cruel Winter Blues

Originaltitel: Yeol-hyeol-nam-a
Regissör:Lee Jeong-beom
Utgivningsår:2006

Om Cruel Winter Blues:

Under en kall vinterdag, beger sig Jae Mun och Chi Guk till den lilla byn Beolgyo, för att söka upp mördaren till Jae Muns vän.

Sol Kyung-gu, Na Mun-hee, Jo Han-seon, Yun Je-mun

Lee Jeong-beom

Drama, Kriminalare

Sydkorea
Diskussioner om Cruel Winter Blues  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cruel Winter Blues (6 st)
Barneyk (Anmäl)   16:28 17/7
Bra film. Jag vet aldrig riktigt var den är påvägen och koreanerna har en alldeles särskild förmåga att få saker och ting att kännas naturliga och levande. Sidospåret med "romansen" funkar inte öht och är bara kass. Men relationen mellan dom 2 huvudpersonerna och med mamman och så är intressant och fin och slutet känns väldigt mycket. Det är mycket en måste fylla i själv på gott och ont. Så det blir bara en ganska stark trea, även om den i slutändan känns som mer så är inte vägen dit lika övertygande.
foppa99 (Anmäl)   20/7 2017
Känns mer japansk än sydkoreansk
-kakihara- (Anmäl)   5/4 2013
Stark 3/5
Engravadlax (Anmäl)   19/2 2012
Småkul men bristfällig. En väldigt typisk K-new wave film i den bemärkelsen att den är välgjord men underväldigande. Lee Jeong-beom har kommit långt sedan debuten, även om han fick till ett bättre manus här än i A-jeo-ssi. 5/10.
eppjones (Anmäl)   4/1 2010
Snigelfart. Det intressanta ligger i gangstersnubbens interaktioner med underhuggaren och mamman.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cruel Winter Blues