Crusade in Jeans

Originaltitel: Kruistocht in spijkerbroek
Regissör:Ben Sombogaart
Utgivningsår:2006

Om Crusade in Jeans:

Tonårskillen Dolf använder en tidsmaskin som transporterar honom till år 1212 där han räddas av Jenne undan farliga skurkar. Jenne leder åttatusen ungdomar som är på väg till Jerusalem och Dolf följer med på den farliga resan .

Titel: Med datorn i Camelot
Originaltitel: A Knight in Camelot
Regissör: Roger Young
År: 1998
Genre: Komedi, Science Fiction
Med datorn i Camelot

Johnny Flynn, Stephanie Leonidas, Emily Watson, Michael Culkin, Benno Fürmann, Ryan Winsley, Jake Kedge, Robert Timmins, Luke Gell, Mykola Allen, Amy Jenkins, Ophelia Lovibond, Christopher Conway, Herbert Knaup, Udo Kier, Jan Decleir

Bill Haney

Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Krig

Crusade

Tyskland, Nederländerna, Belgien, Luxemburg
Diskussioner om Crusade in Jeans  (0 diskussioner)
Kommentarer om Crusade in Jeans (11 st)
Kretzen (Anmäl)   20/3 2013
http://sv.wikipedia.org/wiki/Barnko rst%C3%A5get
Waldo Trumbull (Anmäl)   19/12 2012
Inte särskilt bra alls. Lite tunt manus, halvtaskiga skådespelarprestationer och ett bitvis amatörmässigt foto gör att det hela inte funkar alls. Jag är medveten om att jag inte direkt är målgruppen för den här rullen, men någon form av underhållningsvärde hade jag trots det förväntat mig.
Rixn (Anmäl)   31/7 2011
En dålig film, eller en bra B-rulle - välj själv. Det här är ett tappert försök, men når inte riktigt ända fram. Inte lätt att återskapa år 1212. Det krävs mer för att det ska lyckas, och idén med barn-korståg kanske är fin men i9 praktiken skulle det vara omöjligt att genomföra. Köper man storyn och den ofullständiga tidsmiljön fungerar filmen ändå rätt bra, framför allt om man gillar tidsresefilmer.
Sture Stenhög (Anmäl)   29/10 2010
Lite smånfånig och smådum film. Man har ju inte direkt satsat på realism varken vad det gäller tidsperioden eller karaktärernas agerande, det förstnämnda kan jag acceptera medan det sistnämnda är lite mer irriterande. Att huvudpersonen förvandlas till en dryg idealist när han reser tillbaks i tiden är även det ett ganska stort störningsmoment. Jag gillar dock tidsresor och det är ju trots allt en väldigt harmlös film, så att dela ut en etta var aldrig riktigt aktuellt
Gröne_Orm (Anmäl)   22/9 2010
Bättre än vad man kan tro inledningsvis. Klart fånig. Klart godkänd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Crusade in Jeans