Cry of the Innocent

Originaltitel: Cry of the Innocent
Regissör:Michael O'Herlihy
Utgivningsår:1980

Om Cry of the Innocent:

Steve Donegin, med ett förflutet inom de gröna baskrarna, åker på semester med sin familj. Precis efter de anlänt kraschar ett flygplan i deras stuga och Steves familj omkommer i olyckan. Men kort därefter börjar mystiska saker hända som leder Steve in på tanken att det kanske inte var en olycka.

Rod Taylor, Joanna Pettet, Nigel Davenport, Cyril Cusack, Walter Gotell, Jim Norton, Alexander Knox, Joe Cahill, May Ollis, Bairbre Dowling

Frederick Forsyth, Sidney Michaels

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Irland, USA
Med i listor: Frederick Forsyth
Filmnummer: 51934
Diskussioner om Cry of the Innocent  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cry of the Innocent (2 st)
Bumbi78 (Anmäl)   27/10 2009
Håller med föregående skribent. Rod Taylor känns felplacerad här och det blir mest bara tjatigt även om den lyckas att hålla intresset uppe hyfsat
jonbo (Anmäl)   6/4 2007
Jag såg denna otextad med dåligt ljud så man hörde inte så mycket av dialogen jämt - men en ganska simpel story för en ganska typisk tv-produktion. Egentligen mest bara tråkig. Slutscenerna ute på fälten är dock pinsamt skrattretande.