Crying Freeman

Originaltitel: Crying Freeman
Regissör:Christophe Gans
Utgivningsår:1995

Om Crying Freeman:

Bygger på en känd japansk anime. Berättelsen handlar om Yo, världens bäste lönnmördare som jobbar för en mystisk kinesisk organisation. Yo avskyr sitt yrke och sin status som Freeman, en titel som tillfaller organisationens bäste krigare. Plikten kräver dock att han åsidosätter sina egna känslor och alltid utför sina uppdrag. Trots detta fäller Yo, efter varje mord, alltid ett par tårar för sina offer. En dag möter han den vackra konstnärinnan Emu O'Hara och hans liv tar en ny vändning.

Titel: Crying Freeman
Originaltitel: The Hunted
Regissör: JF Lawton
År: 1995
The Hunted

Tcheky Karyo, Mako, Rae Dawn Chong, Mark Dacascos, Byron Mann, Julie Condra, Masaya Katô, Yôko Shimada

Christophe Gans, Thierry Cazals

Action, Thriller

Kanada, Frankrike, Japan, USA
Diskussioner om Crying Freeman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Crying Freeman (136 st)
Bumbi78 (Anmäl)   22/4 2018
En omtitt efter många år och då jag minns den som helt okej blev det inte nån större besvikelse nu heller. Snyggt bildspråk och lätt suggestiv med några bra och snyggt koreograferade actionscener. Inget märkvärdigt dock och det stinker 90-tal här med alla fladdriga kostymer.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Andreas_ (Anmäl)   4/9 2017
Riktigt tråkig och dålig actionfilm, inte ens när den kom ut så var den något särskilt speciellt, en direkt till DVD eller Video hyllan film. Har läst serietidningen som filmen är baserad på när jag var yngre och gillade den skarpt men har dock inte sett animen och hade då höga förhoppningar om att filmen skulle hålla lika hög klass vilket den absolut inte gjorde. Regissören Chrisophe Gans är en fransman som har gjort en film av klass och det är Vargarnas pakt vilken jag kan rekommendera starkt, men i övrigt så är det tunt på hans CV och inget speciellt att vara exalterad över. Samma sak med skådisarna, Mark Dacascos var bra och en stabil actionstjärna på denna tid och Tcheky Karyo var med lite överallt och överspelade för det mesta men båda gör här hyfsade roller i en annars kasst skriven film och kasst skriva karaktärer och det är massa ologiska händelser då och då, alltså en typisk direkt till videohyllan film. Min rekommendation är att undvika om man kan och inte slösa sin tid på detta skräp...se Anime filmerna istället eller läs serietidningen istället för denna billiga förödelse till film, för även om jag själv inte sett anime filmerna så kan dom inte vara sämre än detta. Betyget blir en mycket svag 1:a
Zebulonm (Anmäl)   28/5 2017
Skön rulle.
eriqk (Anmäl)   21/12 2015
Bildspråket krystat så in i bomben för att uppnå någon sorts poetisk känsla, blir lite tröttsamt..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Crying Freeman