Cube 2: Hypercube

Originaltitel: Cube 2: Hypercube
Regissör:Andrzej Sekula
Utgivningsår:2002

Om Cube 2: Hypercube:

Åtta personer vaknar upp i ett konstigt kub-format rum, utan att minnas hur de hamnade där. Snart upptäcker de att de befinner sig i nåt som kan kallas en fjärde dimension, en dimension där våra fysiska lagar inte längre gäller. Nu gäller det lista ut hur man ska ta sig ut ur denna hyperkub levande...

Titel: Cube
Regissör: Paul Scheuring
År: 2010
Genre: Drama, Thriller
The Experiment

Geraint Wyn Davies, Barbara Gordon, Kari Matchett, Neil Crone, Grace Lynn Kung, Matthew Ferguson, Lindsey Connell, Greer Kent, Bruce Gray, Philip Akin, Andrew Scorer, Paul Robbins

Sean Hood, Ernie Barbarash, Lauren McLaughlin

Thriller, Science Fiction, Mysterium

Kanada

Recension Cube 2: Hypercube

- Loomis sätter betyg 3 och skriver:
Kommer ni ihåg den mycket originella filmen ”Cube” från 1997? Många gör säkert det då ryktet om den spridde sig ganska snart. Det var en lekfull film med en mycket intressant handling. Nu är det dags för dess uppföljare och som brukligt i branschen, mer av allt. Ny regissör, ny manusförfattare och en ny kub. Tanken och konceptet finns kvar, fast i ny kostym. Åtta personer, alla med skilda bakgrunder...

Recension av Cube 2: Hypercube - Läs hela!

Diskussioner om Cube 2: Hypercube  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cube 2: Hypercube (403 st)
gjoob (Anmäl)   16:28 17/2
Vanligtvis är jag skeptisk när man tar ett redan framgångsrikt koncept och försöker pimpa upp det på det här sättet. Men i Cube 2 tycker jag faktiskt det funkar. Man lyckas skapa en uppföljare som är mer som en fristående film än bara en i raden av uppföljare och man tar konceptet från ettan och sätter den i ett nytt sammanhang (om det nu inte var det här som skaparna till första filmen tänkte när de gjorde den, vilket jag skarpt tvivlar på). Det finns många brister i genomförandet även här, men som insnöat Cube-fan, blundar jag för de flesta.
Filmfantast86 (Anmäl)   4/10 2017
Skräp
Tatty (Anmäl)   4/6 2016
Okej film. Ganska seg men ändå lite spännande.
Bullen84a (Anmäl)   28/10 2015
Funkar inte hela vägen faktiskt. Det är verkligen synd tycker jag. Inget direkt nytt i denna film.
Lotso (Anmäl)   29/9 2015
I sin helhet är Cube 2: Hypercube precis som titeln indikerar på sig. Det är en oinspirerad uppföljare som inte är lika smart utan överkomplicerad än första filmen. Personerna är inte lika intressanta att följa och kommer mer av sig som osympatiska vars motiv kommer från ingenstans framåt slutet. Det är en dum film som är underhållande för stunden. Jag gillar idén med d olika dimensionerna och hur kuben är i denna, men det blir inte mycket mer än så. Mycket troligt att jag kommer ha glömt bort denna filmen den kommande månaden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cube 2: Hypercube