Cube Zero

Originaltitel: Cube Zero
Regissör:Ernie Barbarash
Utgivningsår:2004

Om Cube Zero:

En handplockad skara människor finner sig själva fängslade i ett kubliknande utrymme. De upptäcker att alla kubens sidor är länkade med identiska kuber som leder vidare till andra identiska kuber o.s.v. Det de inte vet är att några av kuberna är utrustade med livsfarliga fällor.
Se filmen på CDON

Regissör: Paul Scheuring
År: 2010
Genre: Drama, Thriller
The Experiment

David Huband, Zachary Bennett, Diego Klattenhoff, Stephanie Moore, Tony Munch, Joshua Peace, Michael Riley, Mike 'Nug' Nahrgang, Terri Hawkes, Richard McMillan, Martin Roach, Alexia Filippeos, Jasmin Geljo

Ernie Barbarash

Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Cube Ø, Cube 3

Kanada, USA

Recension Cube Zero

- Greenleaf sätter betyg 2 och skriver:
Ett par handplockade människor befinner sig i en gigantisk kub som de ska försöka att ta sig ur ifrån. Samtidigt får man följa ett par personer vars jobb går ut på att ta hand om kuben och se till att ingenting går snett. Det här är precis samma koncept som första Cube-filmen, MEN vad som gör den så intressant är att man får se andra sidan av spegeln nu. Man får alltså följa två personer som arbetar...

Recension av Cube Zero - Läs hela!

Diskussioner om Cube Zero  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cube Zero (231 st)
gjoob (Anmäl)   21:55 17/2
En uppföljare till första filmen snarare än andra. Håller med om att mycket försvinner när fokus flyttas ut från kuben. Det unika för första filmen är som borta och även om det är intressant att få allt "förklarat" (nåväl) är det här i grund och botten en sunkig b-skräckis som försvinner i mängden - ett stort misslyckande om man ser till vad den skulle kunna vara. Slutet, eller för den delen katt-och-råtta-leken i andra halvan av filmen, lämnar väldigt mycket att önska.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Tatty (Anmäl)   5/6 2016
Bra och spännande. Gillar att den började rå i början.
Lotso (Anmäl)   29/9 2015
I sin helhet skulle Cube nog förblivit en egen simpel film. Borta är charmen, de intressanta karaktärerna och klaustrofobin man fick genom att känna sig instängd. Istället bjuds det på mer gore och en större bakgrund till kuben i sig. Idén med att vi får se saker utanför kuben är en intressant idé, fast än tar bort hela poängen med första filmen. Den bjuder på underhållning och för första akten så är den bättre än tvåan, fast båda två inte är särskilt bra. Men för underhållningsvärdet och idén så håller Cube filmerna ändå lite högre standard än de flesta skräckfilmerna som kommit under 2000-talet. Men bara lite.
Hanness (Anmäl)   28/12 2014
Fånig, men bättre än tvåan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cube Zero