Cubic

Originaltitel: Equilibrium
Regissör:Kurt Wimmer
Utgivningsår:2002

Om Cubic:

I en futuristisk värld har en strikt regim eliminerat krig genom att bannlysa känslor. Att ägna sig åt konst, musik eller böcker är brott belagda med dödsstraff. En av männen som upprätthåller systemet är toppagenten John Preston. När han en dag missar sin dos av Prozium, en obligatorisk drog som håller tillbaka människors känslor, kommer han till insikter med potential att förändra världen.
Se filmen på Netflix

Regissör: Andrew Niccol
År: 2011
Genre: Thriller, Science Fiction
In Time

Christian Bale, Emily Watson, Taye Diggs, Sean Bean, Matthew Harbour, Angus MacFadyen, Sean Pertwee, William Fichtner, Emily Siewert, Maria Pia Calzone, Alexa Summer, Dominic Purcell

Kurt Wimmer

Action, Thriller, Science Fiction

Recension Cubic

- Scrite sätter betyg 2 och skriver:
Jag hade igen aning om att en det fanns en film som hette Equilibrium (Cubic) förrän i december 2007, då jag pratade film med en tjej i min klass. Hon sa någon gång under diskussionen: – Du borde så Equilibrium den är jättebra. Efter tidigare råd av henne inom bok och film så tog jag det på största allvar och i februari 2008 så fick jag tag i filmen billigt. Filmen börjar starkt med att visa...

Recension av Cubic - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Cubic  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cubic (1015 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Ingen höjdare
Jamesa (Anmäl)   26/9 2017
Bra film. Snygg och eget framtidstänk. Tyvärr inte vare sig så spännande eller smygande. Men klar 3:a.
HerrNenne (Anmäl)   21/8 2016
Börjar sådär och har lite svårt att sätta tonen i det känslolösa framtidssamhället men filmen växer långsamt och avslutar starkt. Gun-Fu'n är rätt ball. Det är ball action men storyn kunde ha varit lite starkare.
drj (Anmäl)   5/7 2016
Usch! Nattstånden Matrix möter Sergio Leone