Betyg idag: 1 889 Besökare idag: 5 741

Originaltitel: Equilibrium
Regissör:Kurt Wimmer
Utgivningsår:2002

Om Cubic:

I en futuristisk värld har en strikt regim eliminerat krig genom att bannlysa känslor. Att ägna sig åt konst, musik eller böcker är brott belagda med dödsstraff. En av männen som upprätthåller systemet är toppagenten John Preston. När han en dag missar sin dos av Prozium, en obligatorisk drog som håller tillbaka människors känslor, kommer han till insikter med potential att förändra världen.
Se filmen på Netflix

Regissör: Andrew Niccol
År: 2011
Genre: Thriller, Science Fiction
In Time

Christian Bale, Emily Watson, Taye Diggs, Sean Bean, Matthew Harbour, Angus MacFadyen, Sean Pertwee, William Fichtner, Emily Siewert, Maria Pia Calzone, Alexa Summer, Dominic Purcell

Kurt Wimmer

Action, Thriller, Science Fiction

Recension Cubic

- caligo sätter betyg 4 och skriver:
Cubic är en film av den sorten som bjuder på en i allra högsta grad positiv överraskning. Filmen är föga känd i Sverige, har inte gått upp på bio eller marknadsförts överhuvudtaget. Detta trots att den är den kanske mest nyskapande och visuellt mest imponerande actionfilm som har gjorts på mycket länge. I den dystopiska framtidsvärld som filmen skildrar är mänskligheten förenad i en världsomspännande...

Recension av Cubic - Läs hela!

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Cubic  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cubic (1015 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22:42 9/10
Ingen höjdare
Jamesa (Anmäl)   14:41 26/9
Bra film. Snygg och eget framtidstänk. Tyvärr inte vare sig så spännande eller smygande. Men klar 3:a.
HerrNenne (Anmäl)   21/8 2016
Börjar sådär och har lite svårt att sätta tonen i det känslolösa framtidssamhället men filmen växer långsamt och avslutar starkt. Gun-Fu'n är rätt ball. Det är ball action men storyn kunde ha varit lite starkare.
drj (Anmäl)   5/7 2016
Usch! Nattstånden Matrix möter Sergio Leone