Cujo

Originaltitel: Cujo
Regissör:Lewis Teague
Utgivningsår:1983

Om Cujo:

Den snälla Sankt Bernhards-hunden har förvandlats till ett fasansfullt monster..Baserat på en roman av Stephen King.

Titel: Den enfaldige mördaren

Don Carlos Dunaway, Lauren Currier

Thriller, Skräck

Recension Cujo

- Redwood sätter betyg 3 och skriver:
Stephen King är en av de mest filmade författarna. Hans populärkulturella skräckromaner och -noveller har konverterats till bioduken i filmer som Carrie (1976), The Shining (1980) och Cujo (1983). Cujo är ett indianskt ord för "fara som inte kan stoppas". Cujo handlar om familjen Trenton. Sonen Tad (Danny Pintauro) har hemska mardrömmar om monster i garderoben och sådant. Det har förresten vartenda...

Recension av Cujo - Läs hela!

Med i listor: 80-tal Top 50, Skräck Top 50, Stephen King
Diskussioner om Cujo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cujo (190 st)
myslas (Anmäl)   10/6 2018
Följer boken hyfsat väl men man har valt att antingen ta bort eller göra de mest läskiga grejerna från den betydligt tamare vilket gör det här till en sorts urvattnad PG13-skräckis. Men hunden är i alla fall bra.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Ganska bra
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/11 2016
Filmen är helt okej men jag tycker ändå att det här är en av de lite sämre King-filmatiseringarna som gjorts. Filmen är klart sevärd men läs hellre boken.
Dream (Anmäl)   10/9 2016
Äsch vad folk är gnälliga angående denna film! Tycker själv den är helt okej finns sämre djur filmer, till exempel alla Haj filmer som släpps på löpande band nu för tiden! Den här har i alla fall något eget som en Sankt Bernhards hund som blir tokig och just den här typen av film där en hund blir knäpp, lär knappast göras igen, vilket gör att det inte är någon mainstream rulle, så en solklar 3a.
Sarakin76 (Anmäl)   16/8 2016
Meget bra innsatser av hunden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cujo