Curse of the Fly

Originaltitel: Curse of the Fly
Regissör:Don Sharp
Utgivningsår:1965

Om Curse of the Fly:

Henri Delambre och hans två söner försöker att slutföra Andre Delambres experiment med en teleporter. När Henris äldste sons fru får reda på att de gör försök på mäniskor blir hon galen och kontaktar polisen.

Titel: Flugan
Regissör: David Cronenberg
År: 1986
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction
Flugan

Brian Donlevy, George Baker, Carole Gray, Yvette Rees, Burt Kwouk, Mary Manson, Michael Graham, Rachel Kempson, Jeremy Wilkins, Warren Stanhope, Charles Carson, Mia Anderson, Arnold Bell

Harry Spalding

Drama, Skräck, Science Fiction

Storbritannien
Diskussioner om Curse of the Fly  (0 diskussioner)
Kommentarer om Curse of the Fly (13 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/7 2016
Den här filmen är faktiskt så otroligt dålig att den nästan blir bra, men bara nästan. Underhållande är den och ett gott skratt fick man sig ju också!
Sture Stenhög (Anmäl)   21/3 2015
Inte så dålig som man kanske hade förväntat sig. Visst är det mesta lite halvtaskigt genomfört, men det finns egentligen ingenting här som är direkt inkompetent. Jag tycker också att det är helt rätt att de går en delvis annan väg den här gången, vi behövde inte se samma händelseförlopp rullas upp en gång till. Allt är dock konstant lite smådumt, och det vekar helt enkelt som att filmserien har nått den punkt där ingen av de inblandade riktigt bryr sig om sånt längre. Tyvärr flippar det aldrig tillräckligt mycket för att det här ska bli riktigt roligt, samtidigt som det heller inte är tillräckligt bra för att vara bra på riktigt. Detta är knappast den första b-rulle som har fallit mellan de stolarna
Lotso (Anmäl)   6/10 2014
I sin helhet är detta en film som börjar väldigt lovande, men faller snabbt ner i en dum skala. Filmen tror den är smartare än vad den egentligen är, men den är ju mer seriösare än vad Return of the Fly var. Fast den hade ju ändå Vincent Price. Men filmen har mycket vacker musik till sig, och atmosfären och det svart & vita fotot tillför en del. Samtidigt är den någorlunda underhållande om jag ska vara ärlig. Öppningsscenen är otroligt bra, och jag önskar nästan att detta var en mer drama/thriller film om denna kvinna som flyr från ett mentalsjukhus med en bakgrund till sig, vad är hennes bakgrund? Det är nästan som om hon hade en egen film på gång och sprang rätt in i Flugans förbannelse.
martin eden (Anmäl)   9/11 2012
[rek. 2] Sista delen i originaltrilogin. Betyget 2 kan förefalla lågt men jag vill påpeka att det faktiskt är en riktigt skaplig del. Början är fantastisk och exposisitonen och stegringen sker på ett mycket skickligt sett, sen tappar filmen litet mot slutet även om vissa scener även de är suveräna. Tycker att kopplingen till föregångarna är lite klumpigt inkorrekta. Man borde förstås ha korrekturläst manuset och sett till att det passar in och är kongruent med mytologin som etablerats av film ett och två. Flugan frånvaro stör inte utan förbannelsen är av annan art. Sevärd om man gillar de tidigare filmerna. Sevärd, godkänd. 2+/3-
Rymdkraft (Anmäl)   14/10 2012
Erbjuder helt klart en frisk fläkt i fluganserien. Jag gillar mutanterna och budskapet. Men ganska trist med alla teleporteringsexperiment, som i de andra filmerna. Helt klart godkänd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Curse of the Fly