Cutie Honey

Originaltitel: Kyûtî Hanî
Regissör:Hideaki Anno
Utgivningsår:2004

Om Cutie Honey:

Spelfilm baserad på Go Nagais 70-talsmanga. Honey Kisaragi är ingen stjärna på sitt kontor. Vad hennes kollegor inte vet är att hon också är Cutie Honey - en hurtig och sexig superhjältinna med ambitioner att sätta samhällets busar på plats. När den onskefulla Sister Jill vaknar till liv efter en törnrosasömn och mobiliserar sina kumpaner i sällskapet Panther Claw, då får Cutie och co visa vad de går för.

Titel: Re: Cutie Honey
Regissör: Ryu Kaneda
År: 2011
Genre: Thriller, Science Fiction
The Parasite Doctor Suzune: Genesis

Sie Kohinata, Eriko Satô, Eisuke Sakai, Hairi Katagiri, Mayumi Shintani, Mitsuhiro Oikawa, Jun Murakami, Mikako Ichikawa

Gô Nagai

Komedi, Science Fiction, Fantasy

Japan
Diskussioner om Cutie Honey  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cutie Honey (43 st)
HerrNenne (Anmäl)   19:39 18/6
Trams i lågbudgetestetik som inte är tillräckligt rolig eller intressant för att hålla uppe intresset, till skillnad från till exempel Jossy's. Cutie Honey själv är det enda jag uppskattar med filmen, och hennes eh transformeringar, men ser ut som om animen kunde vara bättre.
ShenLong (Anmäl)   18/10 2015
det blir så jävla knepigt när man ska ge en spelfilm anime-estetik. Det blir dåligt helt enkelt
Kalkonhönan (Anmäl)   7/12 2014
Lite väl utflippad för min smak men väldigt, väldigt underhållande med bra musik och Cutie Honey är en väldigt färgstark och charmig karaktär.
Hypostas (Anmäl)   27/1 2012
En väldigt, väldigt japansk film, på gott och ont. Ganska snyggt gjord, men tyvärr fungerar den här filmen betydligt sämre än animeversionen. Det blir ganska tramsigt och flamsigt och jag hade faktiskt svårt att motivera mig till att se klart filmen.
JeremyClarkson (Anmäl)   6/12 2011
Jag är kär.