Betyg idag: 1 191 Besökare idag: 4 791

Originaltitel: Cutthroat Island
Regissör:Renny Harlin
Utgivningsår:1995

Om Cutthroat Island:

Piraten Black Harry Adams har tvingats att gå på plankan. Hans dotter Morgan kommer till undsättning men han blir dödligt sårad. Black Harry lämnar efter sig en tredjedel av en skattkarta - tatuerad på sin hjässa.

Titel: Pirates of the Caribbean: Svarta Pärlans förbannelse
Regissör: Roman Polanski
År: 1986
Genre: Komedi, Äventyr
Pirater

Matthew Modine, Geena Davis, Frank Langella, Maury Chaykin, Patrick Malahide, Harris Yulin, Stan Shaw, Rex Linn, Paul Dillon, Christopher Masterson

Robert King, Marc Norman

Action, Romantik, Äventyr

USA, Frankrike, Italien, Tyskland
Diskussioner om Cutthroat Island  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cutthroat Island (193 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
helt ok
Paramis (Anmäl)   3/2 2017
Sätter en 2a för den är visuellt godis ! Geena känns lite misscastad.
Djason (Anmäl)   28/9 2015
Klart bättre än sitt rykte. Visst är den ganska smörig men matinékänslan finns där och handling och effekter är helt ok. Blir ju inte heller sämre att en av mina favoritskådisar Geena Davis är med.
Krille80 (Anmäl)   20/11 2014
Detta är en film som förlorade massor pengar för ingen gick helt enkelt för att se den och kritikerna var inte heller särskilt nådiga. Man trodde dessutom att det aldrig efter detta skulle kunna göras en succéfylld piratfilm men detta skulle ju Depp och Co. motbevisa. Denna är inte dålig men det finns en del svagheter som inte får den att lyfta. 2+
Mat1az (Anmäl)   12/10 2014
Pirates of the Caribbean? Hmpf! Jag står fast vid att detta är en av de bästa piratfilmerna som någonsin skapats. Visst är det är ostigt, och de 10 första minuterna fick mig verkligen att tveka. Men det här är en non-stop action fest med explosioner i miljon-dollars-klassen och helgalna stunts som sätter hjärtat i halsgropen. Det slår mig ännu idag nu när jag ser om den hur otroligt stor och episk hela del här filmer är. Den är helt gigantisk i sina proportioner. Underhållningsfaktorn ligger på 100% från början till slut, det finns knappt en lugn stund i hela filmen. Det kan inte bli mycket mer actionäventyr med matinékänsla än det här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cutthroat Island