D-War

Originaltitel: D-War
Regissör:Shim Hyung-rae
Utgivningsår:2007

Om D-War:

Reportern Ethan Kendrick undersöker en sydkoreansk legend om jättelika monster som en dag skall återvända och ödelägga planeten...

Titel: Drakarnas rike
Regissör: Eric Estenberg
År: 2008
Genre: Action
Monster

Robert Forster, Jason Behr, Amanda Brooks, Aimee Garcia, Craig Robinson, Chris Mulkey, John Ales, Elizabeth Peña, Billy Gardell, Cody Arens

Shim Hyung-rae

Drama, Action, Thriller, Skräck, Fantasy

Dragon Wars: D-War, Dragon Wars

Sydkorea, USA
Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om D-War  (0 diskussioner)
Kommentarer om D-War (251 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
martin eden (Anmäl)   9/7 2015
[rek. 1] Denna film förkroppsligar på många sätt de saker som är fel med kommersiell mainstreamfilm idag!! Mycket dataanimationer, som förvisso är ganska snygga, men uruselt manus och platta karaktärer. Det som är mest irriterande är att det hade kunnat bli ganska skapligt om man fått ordning på manuset. Jag tycker grundidén är tilltalande även om det är så jävla uselt utfört att man vill spy! Gillar monstren som faktiskt är snyggt gjorda. Uruselt!!! 1-
Solidus (Anmäl)   10/3 2013
”D-wars” är en sådan film som får en att undra över hur produktioner som denna får grönt ljus till att produceras. Manuset är horribelt skrivet och klippningen är bedrövligt att ta del. Att en större del av filmens budget gick till effekterna är tydligt, tyvärr så är även effekterna halvdana. Skådespelarna gör så gott de kan, men det hjälper föga. Till en början skrattar jag åt uselheten i ”D-wars”, därefter kommer suckarna och sist kommer tårarna. Håll er borta från denna vedervärdiga skapelse.
vicidoman (Anmäl)   14/1 2013
Haha, framsidan ser cool ut tänkte jag när jag köpte denna på bluray för 19 kr.
Noseman 2005 (Anmäl)   12/12 2012
Kan man inte göra specialeffekter ska man inte göra specialeffekter. Därtill blev jag lite rädd när jag insåg att jag satt och såg något som messt påminde om de sämsta stunderna av barn-tv, förklätt till scifiaction för unga vuxna...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till D-War