D2: The Mighty Ducks - mästarna är tillbaka

Originaltitel: D2: The Mighty Ducks
Regissör:Sam Weisman
Utgivningsår:1994

Om D2: The Mighty Ducks - mästarna är tillbaka:

Ishockeylaget Mighty Ducks slutade förra säsongen som segrare i knatteserien. Nu har deras tränare Gordon slutat för att förverkliga drömmen om att spela ishockey i division 2.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Michael Dowse
År: 2011
Genre: Komedi
Goon

Emilio Estevez, Kathryn Erbe, Michael Tucker, Jan Rubes, Carsten Norgaard, Maria Ellingsen, Joshua Jackson, Elden Henson, Shaun Weiss, Matt Doherty, Brandon Quintin Adams, Garette Ratliff Henson, Marguerite Moreau, Vincent Larusso, Aaron Lohr, Ty O'Neal

Steven Brill

Drama, Komedi, Familjefilm, Action

Recension D2: The Mighty Ducks - mästarna är tillbaka

- m86 sätter betyg 4 och skriver:
Efter succén med "Mästarna - The Mighty Ducks" från 1992 så gjordes det såklart en uppföljare. Handling: Efter att ha segrat i knatteligan så har Gordon Bombay (Emilio Estevez) börjat själv som hockeyspelare. Dessvärre så råkar han ut för en skada som tar ifrån honom en plats i NHL. När han kommer hem till den stad där förra filmen utspelade sig, så får han ett erbjudande att träna ...

Recension av D2: The Mighty Ducks - mästarna är tillbaka - Läs hela!

Med i listor: Ishockey
Diskussioner om D2: The Mighty Ducks - mästarna är tillbaka  (0 diskussioner)
Kommentarer om D2: The Mighty Ducks - mästarna är tillbaka (125 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
_Rille_ (Anmäl)   29/8 2015
Stör mig så oerhört på att de som gjort filmen inte har en aning om hockey överhuvudtaget, samt att domarna dömer helt otroligt dåligt och inkonsekvent så det är omöjligt att uppskatta filmen i helhet. För att inte nämna allt annat som man stör sig på, bland annat att målvakterna spelar sämre än min farmor hade gjort. När man var liten uppskattade man den nog men nu är den olidlig att titta på.
Krille80 (Anmäl)   16/11 2014
Förutom att det är rent skrattretande att Island framställs som det bästa laget i ishockey så köper man detta för det är riktigt charmigt med riktigt bra skådisar och kul humor i alla fall när man som jag var i början av tonåren. Sevärd för unga sportintresserad killar och tjejer.
Lotso (Anmäl)   5/7 2014
I sin helhet en ok film faktiskt. Jag gillade att dem tog det ett steg större och att dem mötte länder istället för små ligor. Ungefär i samma stjäl och känsla som första filmen men fortfarande inte hela vägen men jag tror att ungar ändå lär få någon glädje utifrån den och även några enstaka saker för föräldrarna. Där finns betydligt sämre uppföljare där ute och framför allt ifrån Disney under 90-talets "otecknade filmer".
Punkliv (Anmäl)   27/5 2014
Typisk tvåa. Självklart inte lika bra som den första, men visst är den mysig att se någon gång.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till D2: The Mighty Ducks - mästarna är tillbaka