D3: The Mighty Ducks

Originaltitel: D3: The Mighty Ducks
Regissör:Robert Lieberman
Utgivningsår:1996

Om D3: The Mighty Ducks:

I den tredje filmen om hockeylaget får Ducks stipendium till Eden Hall Academy.
Se filmen på Plejmo

Regissör: John Whitesell
År: 2001
Genre: Komedi, Familjefilm, Kriminalare
Film nr.: 2051
Spot - en hund på rymmen

Emilio Estevez, Jeffrey Nordling, David Selby, Heidi Kling, Joshua Jackson, Joss Ackland, Elden Henson, Shaun Weiss, Vincent Larusso, Matt Doherty, Garette Ratliff Henson, Marguerite Moreau, Michael Cudlitz, Christopher Orr, Aaron Lohr, Ty O'Neal

Steven Brill, Jim Burnstein

Drama, Komedi, Familjefilm, Action

Recension D3: The Mighty Ducks

- m86 sätter betyg 3 och skriver:
Efter alla sina framgångar i dom första 2 filmerna om hockeylaget "The Mighty Ducks" så får laget ett stipendium till skolan Eden Hall Academy i denna 3:e film från 1996. Allt verkar fridfullt och bra i laget tills det visar sig att deras tränare Gordon Bombay (Emilio Estevez) ska sluta. Lagets kapten Charlie Conway (Joshua Jackson) blir både besviken och förbannad och känner plötsligt att den tid...

Recension av D3: The Mighty Ducks - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Ishockey
Diskussioner om D3: The Mighty Ducks  (0 diskussioner)
Kommentarer om D3: The Mighty Ducks (68 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Metheuz (Anmäl)   13/4 2016
Ofta ett lag leder med 9-0 i hockey och tappar det till 9-9 i sista perioden... Lite för mycket fåniga hyss på skolan också.
Krille80 (Anmäl)   16/11 2014
Den tredje och sista delen av Mighty Ducks. Så även den mest seriösa, och det märks i och med att det inte alls är lika mycket skämt som i dom andra filmerna. Jag tycker det är något som filmen förlorar på för när jag som ung tittade på dessa filmer så var det humorn(och sporten) som vann mig över och fick mig att gilla de två tidigare filmerna. 2+
Punkliv (Anmäl)   7/7 2014
Halleluja, vad dåligt!
Lotso (Anmäl)   5/7 2014
I sin helhet ingen vidare bra film alls. Allt som gjorde de andra två någorlunda bra och underhållande samt humoristiska är borta totalt här. Knappt någon Emilio Estevez vilket resulterar i en ointressant film i en filmserie som inte var något särskilt mästerligt till en början. Håll er till 1an och 2an och skippa denna med all rätt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till D3: The Mighty Ducks