Dallas Buyers Club

Originaltitel: Dallas Buyers Club
Regissör:Jean-Marc Vallée
Utgivningsår:2013

Om Dallas Buyers Club:

Året är 1985 och den homofobiske narkomanen Ron Woodroof får diagnosen HIV och beskedet att han bara har trettio dagar kvar att leva. I ett försök att överleva börjar han smuggla in läkemedel som ännu inte är lagliga i USA.
Se filmen på Plejmo

År: 2003
Genre: Drama, Fantasy
Film nr.: 20006
Angels in America

Matthew McConaughey, Jennifer Garner, Jared Leto, Denis O'Hare, Steve Zahn, Michael O'Neill, Dallas Roberts, Griffin Dunne, Kevin Rankin, Donna Duplantier, Deneen Tyler, JD Evermore, Ian Casselberry, Noelle Wilcox, Bradford Cox, Rick Espaillat

Craig Borten, Melisa Wallack

Drama, Biografi

Recension Dallas Buyers Club

- Mat1az sätter betyg 4 och skriver:
Ron Woodroof (Matthew McConaughey) var en person man lätt kunde ha kallat för en överdriven karikatyr av en 80-talets Texas party cowboy. Det här är en film löst baserad på hans liv. Ett liv som till största delen bestod av sexuellt umgänge med okända kvinnor, missbruk av alkohol och droger, hat mot homosexuella, gambling och massor av rodeo. Woodroof älskade rodeo – han levde det. Det var hans värld....

Recension av Dallas Buyers Club - Läs hela!

Diskussioner om Dallas Buyers Club  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dallas Buyers Club (186 st)
HerrNenne (Anmäl)   4/2 2018
Väldigt kompetent gjord film med en fantastisk McConaughey. Stark och rörande men också ett grymt tidsporträtt och en fantastisk karaktärsresa.
Xtro (Anmäl)   15/12 2017
Dagens Hollywood har fler problem än någonsin. För det första är alla filmer fullkomna lappverk av klichéer. Är det inte storyn som är kliché så är det kameraarbetet, färgskalan eller karaktärerna. Jag börjar bli rädd för att varenda Hollywood-film från 2010-talet med en allvarsam ton är en variant på "grinig gubbe med ett dolt hjärta av guld"-schablonen. I Dallas Buyers Club är Mr. Woodroof den odrägligt trångsynta chauvinisten med ett dolt hjärta av guld. Han går från knappt civiliserad idiot till samaritisk hjälte. Är detta baserat på verkliga händelser så lyckades inte filmen övertyga med transitionen i alla fall. Skådespeleriet var bra, så det känns som att den kanske borde ha kunnat det. Svag trea.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
picklessmulan (Anmäl)   5/9 2017
Riktigt bra drama som bygger på verkligheten. Matthew gör en makalös prestation. Lite för seg ibland.
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Filmen i sig är väldigt bra men jag önskar att de kunde ha valt en bättre skådis än Matthew McConaughey i huvudrollen - i så fall hade jag gett filmen ett högre betyg. Men tack och lov gör ju de andra skådespelarna så pass bra ifrån sig att filmen trots allt går att titta på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dallas Buyers Club
Se filmen