2.2

Dancing Queens

Dylan Pettersson är en 23-årig tjej med stora dansdrömmar från en liten ö i Bohusläns skärgård. När hon övertalas att städa på drag-klubben Queens, som kämpar med att gå runt, upptäcker klubbens stjärna och koreograf av en slump Dylans talang. Dylan vill mer än allt annat medverka i showen – men det är en dragshow – och hon är ju tjej. Men där det finns vilja finns det också en väg.

Originaltitel Dancing Queens
Regissör Helena Bergström
Manus Helena Bergström, Denize Karabuda
Genre Drama, Komedi, Romantik, Musikal, 2020-talet
Skådespelare Molly Nutley, Marie Göranzon, Mattias Nordkvist, Claes Malmberg, Rakel Wärmländer, Fredrik Quiñones, Christopher Wollter, Emil Almén, Max Ulveson, Johanna Wilson, Ann Westin, Razmus Nyström, Ellen Lindblad, Fredrik Robertsson, Lars G Svensson, Dominika Peczynski, Robert Fux, Louie Nelson Indriana

Rift
2023-07-23
Molly Nutley är en pinsam skådespelare och Helena Bergström är en usel regissör och manusförfattare.
2022-11-10
Tyvärr så kändes det här mestadels pinsamt. Skådespelet är för det mesta på gränsen till uselt, finns undantag, som Marie Göranzon och Claes Malmberg, de känns som de spelar sig själva, lite kul att Dominika Peczynski får vara med på ett hörn, hon kändes också som hon spelade sig själv. Det blev bättre framåt slutet, lite som de kom igång där och balettscenerna var mycket fina. Tvåan är hotad så att säga.
ayudame
2022-03-06
nej bara nej.
Christofer
2021-10-26
2021-07-11: Tramsigt men på rätt sida gränsen, så det var rätt underhållande ändå.
Tatty
2021-07-27
Älskar filmen! Så härlig!
PeterTheW
2021-07-12
Det finns inget bättre ord att beskriva den än pinsam på nästan alla sätt. Ofrivilligt komisk.
finkan
2021-07-02
Helt ok film
2021-06-28
Alla recensioner som jag hittills har läst om den här filmen har varit väldigt negativa och jag förstår verkligen varför. Så fruktansvärt dålig film och framför allt pinsam. Molly Nutley har verkligen ärvt sin mamma Helena Bergströms skådespelar talang, eller rättare sagt avsaknaden av skådespeleri. Hon är totalt talanglös (jag vill inte vara taskig) Jag känner mig mest irriterad över hennes karaktär (Dylan Petterson). Jag kunde ana ett svagt leende åt Claes Malmbergs karaktär. Filmen skulle ha fått - 10 om det gick.