Betyg idag: 2 202 Besökare idag: 5 651

Originaltitel: Danny the Dog
Regissör:Louis Leterrier
Utgivningsår:2005

Om Danny the Dog:

Danny är uppvuxen och uppfostrad av Bart som är en småtjuv och fifflare. Han behandlas som en hund, tränad till att döda och lyda sin herres order utan att blinka. Efter en olycka blir Danny av en händelse fri, men också ensam, övergiven och vilsen. Då träffar han Sam som hjälper honom och introducerar honom till en ny värld där det finns kärlek, ömhet och respekt för den egna individen.
Se filmen på CDON

Regissör: Mars Callahan
År: 2001
Genre: Drama, Thriller
Poolhall Junkies

Jet Li, Morgan Freeman, Bob Hoskins, Scott Adkins, Silvio Simac, Kerry Condon, Tamer Hassan

Luc Besson

Drama, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller

Unleashed

Frankrike, USA, Storbritannien

Recension Danny the Dog

- Thunder sätter betyg 3 och skriver:
Jösses, grabben kan slåss! Först och främst är detta en fighting-film. Om man gillar fighting så kommer man att älska denna film. Om man inte gillar fighting så finns det faktiskt bra skådespelarinsatser också, men storyn och skådespeleriet klarar sig inte utan de fantastiska slagsmålsscenerna. Det sägs att Jet Li bad Luc Besson att skriva något som kombinerade fighting med en bra story, och...

Recension av Danny the Dog - Läs hela!

Diskussioner om Danny the Dog  (0 diskussioner)
Kommentarer om Danny the Dog (344 st)
Zebulonm (Anmäl)   23:15 24/10
Efter omtitt måste jag höja till en fyra då denna är riktigt bra.
Filmfantast86 (Anmäl)   22:24 22/10
Sarakin76 (Anmäl)   15/12 2015
Deler av filmen er firer andre deler treer. Ender opp med +3.
cruze (Anmäl)   6/2 2015
Filmen var en positiv överraskning, räknade med en hongkong-action i mängden. Men här hade man tänkt till och lagt till handling och budskap. Kändes helt klart som en tvåa på förhand men var efter halva filmen beredd att hålla med om den rekade fyran. Men här någonstans rasade den som ett korthus, sista fajten är totalt överflödig, ologisk och kramade även musten ur trean. Trist på en film som kunde varit så mycket bättre.
Krille80 (Anmäl)   1/1 2015
En riktigt fin och underhållande överaskning visade detta sig vara. Att bara lyckas med kombinationen av snygga brutala actionscener, där Jet Li får visa varför han finns på denna jord, med ett intressant och stämningsfullt drama där Jet Li får stark och trygg uppbackning av den fantastiske Morgan Freeman är underbart. Lika underbart är det att återse en gammal favorit i form av Bob Hoskins som även han här får utrymme att ge järnet. Riktigt trevlig. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Danny the Dog