Danny the Dog

Originaltitel: Danny the Dog
Regissör:Louis Leterrier
Utgivningsår:2005

Om Danny the Dog:

Danny är uppvuxen och uppfostrad av Bart som är en småtjuv och fifflare. Han behandlas som en hund, tränad till att döda och lyda sin herres order utan att blinka. Efter en olycka blir Danny av en händelse fri, men också ensam, övergiven och vilsen. Då träffar han Sam som hjälper honom och introducerar honom till en ny värld där det finns kärlek, ömhet och respekt för den egna individen.
Se filmen på CDON

Regissör: Mars Callahan
År: 2001
Genre: Drama, Thriller
Poolhall Junkies

Jet Li, Morgan Freeman, Bob Hoskins, Scott Adkins, Silvio Simac, Kerry Condon, Tamer Hassan

Luc Besson

Drama, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller

Unleashed

Frankrike, USA, Storbritannien

Recension Danny the Dog

- Loomis sätter betyg 2 och skriver:
Luc Besson fortsätter att spruta ur sig manus likt en maskin. Men precis som vanligt dom senaste åren så överlämnar han regin åt någon annan. Denna gången till sin landsman Louis Leterrier som också är aktuell som regissör till ”The Transporter 2”. I huvudrollen ser vi snabbsparkande Jet Li och i en av birollerna ses Oscarsvinnaren Morgan Freeman. Det intressanta med ”Danny The Dog” (går också under...

Recension av Danny the Dog - Läs hela!

Diskussioner om Danny the Dog  (0 diskussioner)
Kommentarer om Danny the Dog (342 st)
Sarakin76 (Anmäl)   15/12 2015
Deler av filmen er firer andre deler treer. Ender opp med +3.
cruze (Anmäl)   6/2 2015
Filmen var en positiv överraskning, räknade med en hongkong-action i mängden. Men här hade man tänkt till och lagt till handling och budskap. Kändes helt klart som en tvåa på förhand men var efter halva filmen beredd att hålla med om den rekade fyran. Men här någonstans rasade den som ett korthus, sista fajten är totalt överflödig, ologisk och kramade även musten ur trean. Trist på en film som kunde varit så mycket bättre.
Krille80 (Anmäl)   1/1 2015
En riktigt fin och underhållande överaskning visade detta sig vara. Att bara lyckas med kombinationen av snygga brutala actionscener, där Jet Li får visa varför han finns på denna jord, med ett intressant och stämningsfullt drama där Jet Li får stark och trygg uppbackning av den fantastiske Morgan Freeman är underbart. Lika underbart är det att återse en gammal favorit i form av Bob Hoskins som även han här får utrymme att ge järnet. Riktigt trevlig. 3+
Canaletes (Anmäl)   6/3 2014
För stor blandning av genrer så att allt bara blir en stor sörja. Tycker att själva konceptet är efterbliven som ungefär filmen "13". Många snygga actionscener helt klart. Rätt förutsägbar också. Slutet var det som gjorde att jag sänkte till en 2:a ** SPOILER ** Liksom efter att ha dödat Bart. Vad fan hände med dom andra 321957390215 personer som jagade Danny? Man blev helt paff av ologiken! ** SPOILER **. 4.5/10.
Andreas_ (Anmäl)   16/2 2014
Bra kombination av Martial Arts action och dramafilm, och jag skulle t.o.m vilja kalla detta för Jet Lis bästa film utanför Kina och då har jag faktiskt sett allt han gjort. Jet Li gör en kanoninsats framför kameran, som alltid när det kommer till fightingscener men även när han verkligen får visa att han kan agera i dom mer dramatiska scenerna. Morgan Freeman är även han som alltid bra, men i det stora hela så är detta helt klart Bob Hoskins film, han är helt fenomenal från början till slut som "bad guy". Fightingscenerna är otroligt läckert filmade och helt underbart koreograferade, och även storyn är underhållande och väldigt intressant. Det enda som håller 4:a bort från betyget är att vissa händelser och scener inte riktigt går ihop med logiken, som t.ex det kassa och ologiska slutet. Kan inte avslöja mer scener eller detaljer utan att avslöja för mycket av filmen, men det är för många störningsmoment som sänker betyget. Dock så stannar betyget på en stark 3:a, trots många ologiska missar. Men är man sugen på en riktigt snygg martial arts film, med lite dramatisk handling, så ska man definitivt kika in Danny the dog.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Danny the Dog