Där mitt hjärta finns

Originaltitel: Where the Heart Is
Regissör:Matt Williams
Utgivningsår:2000

Om Där mitt hjärta finns:

Novalee Nation är en fattig och höggravid 17-åring från Tennessee. Det närmaste hon någonsin kommit ett familjeliv är tillvaron hon delar med sin själviske pojkvän Willy Jack, som är mer intresserad av sina aspirationer som musiker än av flickvännen som väntar hans barn. När de beger sig mot Kalifornien för att starta om bestämmer sig Willy plötsligt för att överge Novalee på ett varuhus i Oklahoma med bara fem dollar på fickan.

Titel: Där lyckan finns
Regissör: Michael Dowse
År: 2013
Genre: Drama, Komedi, Romantik
What If

Natalie Portman, Ashley Judd, James Frain, Dylan Bruno, Joan Cusack, Stockard Channing, Richard Andrew Jones, Keith David, Mackenzie Fitzgerald, Sally Field, Bob Coonrod, Ray Prewitt, TJ McFarland, Margaret Hoard, Alicia Godwin, Todd Lowe

Lowell Ganz, Babaloo Mandel

Drama, Komedi

Recension Där mitt hjärta finns

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
Detta underbara drama ligger på en nivå som passar de flesta smaker. En historia som ger ett seriöst intryck men ändå inte är så djup att den kan bli svår att begripa. Även om vi aldrig riktigt sörjer med karaktärerna i filmen så är detta långt ifrån en komedi. Död, våld och sårade känslor spelar en stor roll i filmen även om dessa är förmildrade av regissören.

Recension av Där mitt hjärta finns - Läs hela!

Diskussioner om Där mitt hjärta finns  (0 diskussioner)
Kommentarer om Där mitt hjärta finns (66 st)
supermancover (Anmäl)   20/5 2017
Två timmar lång som känns som tre och en halv. Jättelång och tråkig. Väldigt nära en etta. Inte imponerad.
MaxMackan (Anmäl)   4/11 2014
Faktiskt ganska bra. Feelgood-film med hjärta och lite högre intelligens i manus än vad som är brukligt i genren. Dock lite rörig och ryckig och kunde klippts mycket bättre på alla sätt.
Tatty (Anmäl)   27/10 2014
Bra filmer spännande handling. Gillar filmen.
menschenfeind (Anmäl)   29/9 2014
Hela filmen är dålig och dum, men särskilt en särskilt dramatisk scen är otroligt kass.
Dutch (Anmäl)   28/9 2014
Usch.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Där mitt hjärta finns