Daredevil

Originaltitel: Daredevil
Regissör:Mark Steven Johnson
Utgivningsår:2003

Om Daredevil:

I en olycka utsätts den unge Matt Murdock för kemiskt avfall. Följden blir att han blir blind, men han får också en speciell egenskap - ett extra "radarsinne" som hjälper honom att se mycket bättre än normalt. Flera år senare växer han upp till att bli en respekterad brottsadvokat. Men han har en hemlig identitet som den maskerade Daredevil, mannen utan fruktan. När jobbet slutar för dagen så patrullerar han runt om i New York för att bekämpa orättvisor som han inte kan tackla i domstolen.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Stephen Norrington
År: 1998
Genre: Action, Thriller, Skräck
Blade

Ben Affleck, Joe Pantoliano, Coolio, Colin Farrell, Jennifer Garner, Michael Clarke Duncan, Kevin Smith, David Keith, Jon Favreau, Erick Avari, Paul Ben-Victor, Leland Orser, Mark Margolis, Ellen Pompeo, Scott Terra

Mark Steven Johnson

Drama, Action, Thriller, Äventyr

Våghalsen

Recension Daredevil

- CyberShrimp sätter betyg 4 och skriver:
De unge Matt Murdock har det inte lätt. Han bor i Hell's Kitchen med sin pappa Jack, en alkoholiserad före detta boxare som jobbar nere i hamnen. Vad inte Matt vet är att hans far egentligen jobbar som indrivare åt maffian. En dag ser Matt sin far spöa upp en stackars sate. Han springer sorgsen där ifrån och ser sig inte riktigt för. En truck kör in i en gifttunna och giftet forsar ut i Matts ansikte....

Recension av Daredevil - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Medlemmarnas hatfilmer, Superhjältar
Diskussioner om Daredevil  (0 diskussioner)
Kommentarer om Daredevil (723 st)
Urfbert (Anmäl)   18:17 23/4
Ja. Nä. Kanske när man har tråkigt. Serien är ljusår bättre.
mrinkel (Anmäl)   1/11 2016
Betyget gäller director's cut, som är betydligt bättre än originalet.
Natosh (Anmäl)   3/6 2015
"Alternativ titel: Våghalsen" ahahahaaa
LacombeLucien (Anmäl)   26/4 2015
Oj.
AlbinWesley (Anmäl)   8/4 2015
Jag hade minnet av denna som en bra film, från när jag var tidig tonåring och såg filmen på bio, utan vidare referensramar. När jag nu slutligen sett om den, kan jag bekräfta vad de flesta redan visste. Att den inte var så bra, det vill säga. Mycket är rakt dåligt. Jon Favreau och Michael Clarke Duncan briljerar dock, både i sina skådespelsprestationer och genom de karaktärer de spelar. Annat kan man säga om övrig cast, även om jag nog väljer att lägga det på regissören som uppenbarligen över huvud taget gjort väldigt många fel i den här filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Daredevil