Daredevil

Originaltitel: Daredevil
Regissör:Mark Steven Johnson
Utgivningsår:2003

Om Daredevil:

I en olycka utsätts den unge Matt Murdock för kemiskt avfall. Följden blir att han blir blind, men han får också en speciell egenskap - ett extra "radarsinne" som hjälper honom att se mycket bättre än normalt. Flera år senare växer han upp till att bli en respekterad brottsadvokat. Men han har en hemlig identitet som den maskerade Daredevil, mannen utan fruktan. När jobbet slutar för dagen så patrullerar han runt om i New York för att bekämpa orättvisor som han inte kan tackla i domstolen.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Ralph Hemecker
År: 2000
Genre: Action, Science Fiction
Witchblade

Ben Affleck, Joe Pantoliano, Coolio, Colin Farrell, Jennifer Garner, Michael Clarke Duncan, Kevin Smith, David Keith, Jon Favreau, Erick Avari, Paul Ben-Victor, Leland Orser, Mark Margolis, Ellen Pompeo, Scott Terra

Mark Steven Johnson

Drama, Action, Thriller, Äventyr

Våghalsen

Recension Daredevil

- Kiril sätter betyg 1 och skriver:
Superhjältefilmer baserade på serietidningar (föredrar ordet comic book, eftersom det ger dem mer rättvisa) fick sin renässans under fjolåret i form av übersuccén ”Spider-Man”, vars intäkter ingen annan film kunde ens i närheten leva upp till. 20th Century Fox kunde inte bli gladare över detta (OK, Columbia blev nog ännu lyckligare, men jag syftar på indirekt). Utöver faktumet att de hade en annan...

Recension av Daredevil - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Medlemmarnas hatfilmer, Superhjältar
Diskussioner om Daredevil  (0 diskussioner)
Kommentarer om Daredevil (723 st)
Urfbert (Anmäl)   18:17 23/4
Ja. Nä. Kanske när man har tråkigt. Serien är ljusår bättre.
mrinkel (Anmäl)   1/11 2016
Betyget gäller director's cut, som är betydligt bättre än originalet.
Natosh (Anmäl)   3/6 2015
"Alternativ titel: Våghalsen" ahahahaaa
LacombeLucien (Anmäl)   26/4 2015
Oj.
AlbinWesley (Anmäl)   8/4 2015
Jag hade minnet av denna som en bra film, från när jag var tidig tonåring och såg filmen på bio, utan vidare referensramar. När jag nu slutligen sett om den, kan jag bekräfta vad de flesta redan visste. Att den inte var så bra, det vill säga. Mycket är rakt dåligt. Jon Favreau och Michael Clarke Duncan briljerar dock, både i sina skådespelsprestationer och genom de karaktärer de spelar. Annat kan man säga om övrig cast, även om jag nog väljer att lägga det på regissören som uppenbarligen över huvud taget gjort väldigt många fel i den här filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Daredevil