Dårfinkarna

Originaltitel: Stir Crazy
Regissör:Sidney Poitier
Utgivningsår:1980

Om Dårfinkarna:

Skip och Harry har blivit falskt anklagade och satta i fängelse för ett bankrån. De båda männen har svårt att finna sig i fängelselivet ända tills en av vakterna kommer på att Skip har en naturlig talang för rodeo. En tävling i rodeo för fångar kommer snart att gå av stapeln och Skip är en av de tävlande.

Titel: Hör upp, blindstyre!
Originaltitel: See No Evil, Hear No Evil
Regissör: Barry Skolnick
År: 2001
Genre: Drama, Komedi
Mean Machine
Titel: Se upp igen blindstyre!
Originaltitel: Another You
Regissör: Maurice Phillips
År: 1991
Genre: Komedi
Se upp igen blindstyre!

Gene Wilder, Richard Pryor, JoBeth Williams, George Standford Brown, Miguel Ángel Suárez, Craig T Nelson, Barry Corbin, Erland van Lidth, Charles Weldon, Nicolas Coster, Joel Brooks, Jonathan Banks, Erland van Lidth

Bruce Jay Friedman

Komedi

Diskussioner om Dårfinkarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dårfinkarna (54 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
Bumbi78 (Anmäl)   29/9 2015
Gillar man se och höra Wilder och Pryor göra grimaser av roliga ljud är detta filmen för dig. Sorgligt föråldrat och alldeles för hysteriskt vilket kändes lite synd då jag verkligen ville tycka om den här. Hade herrarna tonat ner sig en aning och låtit fler karakärer fått ta plats hade den i mitt tycke blivit bättre.
timbo93 (Anmäl)   5/5 2015
Stundtals riktigt kul, främst Gene Wilder, men det blir lite väl mycket Jönssonligan emellanåt...
Krille80 (Anmäl)   20/11 2014
Gene Wilder och Richard Pryor var en fantastisk komiker-duo på sin tid. Av alla deras filmer tillsammans måste jag säga att detta är en av mina favoriter. Detta har att göra med att detta är inte en ren komedi utan har också ett drama i sig. Ett väldigt bra drama. Kul också att det är Sidney Portier som är regissör här.
produr (Anmäl)   8/9 2010
Var inte Craig T Nelson med här som en elak vakt