Darjeeling Limited

Originaltitel: The Darjeeling Limited
Regissör:Wes Anderson
Utgivningsår:2007

Om Darjeeling Limited:

Tre bröder möts för första gången sedan sin fars begravning i Indien, på tåget "The Darjeeling Limited". De ska ut på en andlig resa, men en av bröderna har ett annat mål, vilket han försöker hålla hemligt.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jonathan Dayton, Valerie Faris
År: 2006
Genre: Drama, Komedi, Roadmovie
Little Miss Sunshine

Adrien Brody, Owen Wilson, Jason Schwartzman, Anjelica Huston, Amara Karan, Waris Ahluwalia, Wallace Wolodarsky, Camilla Rutherford, Barbet Schroeder, Irrfan Khan, Bill Murray

Wes Anderson, Roman Coppola, Jason Schwartzman

Drama, Komedi, Äventyr

Recension Darjeeling Limited

- sethgecko sätter betyg 3 och skriver:
Tre bröder bestämmer sig för att göra en ”andlig” resa genom Indien, ombord på tåget Darjeeling Limited. Bröderna har nyligen varit med om en personlig tragedi och stämningen är lite si och så mellan dem. Bröderna har givetvis något olika personligheter och det är dessa personligheter som gör att den ”andliga” resan får något konstiga konsekvenser under vägen. Någonstans under resan bestämmer sig bröderna...

Recension av Darjeeling Limited - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Norrköping Filmfestival Flimmer 2008, Populärt och billigt, Stockholm XVIII
Diskussioner om Darjeeling Limited  (0 diskussioner)
Kommentarer om Darjeeling Limited (573 st)
ulpe01 (Anmäl)   17/6 2018
Blir indragen in världen och även om karaktärerna blir lite för mycket ibland, kan jag inte låta bli att ha kul i nittio minuter i Wes värld.
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
Albion (Anmäl)   30/3 2017
Wes Anderson är väl ingen större favorit för min del, därtill är tramsnivån alldeles för hög. Denna film har dock sina små poänger här och var och miljön är kanske den riktiga huvudrollsinnehavaren här, vilket jag plussar för. Betyget får bli en svag 3;a, dvs 3-
supermancover (Anmäl)   16/7 2016
Jättefin och väldigt måbraig. Så snygg att jag blir fnissig ibland för att jag inte riktigt vet hur jag ska reagera. Samt att Adrien Brody fortfarande är stört bra. (fortfarande inget fan alls av Owen Wilson dock.)
fridenpaden (Anmäl)   13/7 2015
Ingen vidare handling.