Dark Blue

Originaltitel: Dark Blue
Regissör:Ron Shelton
Utgivningsår:2002

Om Dark Blue:

Filmen utspelar sig under de fem dagar som leder till det stora upploppet i Los Angeles våren 1992. Utpressning och våld inom poliskåren utlöser upploppet som sprider sig över hela staden och kostar 55 människor livet. Samtidigt är två poliser på jakt efter två hänsynslösa mördare som har utfört massmord och rån.
Se filmen på CDON

År: 1990
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Misstänkt för mord
Titel: Hustle & Flow
Originaltitel: Hustle & Flow
Regissör: Craig Brewer
Regissör: Richard Marquand
År: 1985
Genre: Kriminalare, Romantik, Thriller, Mysterium
Kniven är enda vittnet

Ving Rhames, Kurt Russell, Scott Speedman, Jim Cody Williams, Michael Michele, Lolita Davidovich, Kurupt, Brendan Gleeson, Master P

James Ellroy, David Ayer

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

USA, Tyskland, Storbritannien

Recension Dark Blue

- billybob sätter betyg 3 och skriver:
Upplägget till Dark Blue kan få vem som helst att dra på sig skyddshandskar och vässa klingan till motorsågen. Nerdekad tuff snut spelad av medelmåttan Kurt Russell får en partner med ett bättre samvete och tvingas slåss mot korrumperade överordnade. Som regissör finner vi Ron Shelton som mest överöst oss med supersentimentala sportfilmer om baseball (Bull Durham, Drömmarnas Fält) och golf (Tin...

Recension av Dark Blue - Läs hela!

Diskussioner om Dark Blue  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dark Blue (107 st)
Jamesa (Anmäl)   23/3 2018
Jag vill sätta en 3:a pga Kurt, men filmen i sig är inget märkvärdigt.Lamt slut. Velar mellan 2 och 3, men känner mig generös, blir en 3:a. För Kurt.
RobinsTaste (Anmäl)   12/4 2015
Det är mest Kurtan som sätter filmens betyg. de som inte tycker att han kan skådespela borde kolla in denna filmen. Annars är korrupta snutar ett bra tema.
Solidus (Anmäl)   16/11 2014
Laddad kriminalare-drama med fina insatser från skådespelarna, speciellt Kurt Russel som dominerar i huvudrollen. Det är en skam att Hollywood inte ger karln den uppmärksamhet som han förtjänar. Sevärd och sorgligt bortglömd.
martin eden (Anmäl)   3/11 2014
[rek. 3] Detta är onekligen en film som har politiska konnotationer och är djupt obehaglig. Tycker att karaktärernas moraliska komplexitet skickligt vävs in i berättelsens utveckling. Fin intrig och bra skådespel. Tror att de moraliska dispositionerna hos karaktärerna är realistiska och därför skapar ett stort obehag. Bra!!! 3+/4-
Krille80 (Anmäl)   29/10 2014
Skulle visst vara något av en upprättelsefilm för Russells karriär. Dock är den ganska tråkig och man har sett det hur många gånger som helst. Russell gör bra ifrån sig samt ganska bra skådisar överlag. Det är mest manuset som filmen tyvärr faller på, se hellre Training day med Denzel, betydligt bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dark Blue