Dark Shadows

Originaltitel: Dark Shadows
Regissör:Tim Burton
Utgivningsår:2012

Om Dark Shadows:

Barnabas Collins lever livet som bekymmerslös, rik playboy tills den dag han krossar den unga häxan Angelique Bouchards hjärta. I vrede förvandlar hon honom till en vampyr och begraver honom levande. 200 år senare frias Barnabas ur sin grav. Året är nu 1972 och han återvänder till familjens egendom, Collinwood Manor, för att finna sitt en gång storslagna hem i ruiner och att hans ättlingar inte är i mycket bättre skick än huset. Det är inte lätt för Barnabas att anpassa sig till det flummiga och frigjorda 70-talet.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: Dan Curtis
År: 1970
Genre: Skräck
Vampyrernas hus

Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Helena Bonham Carter, Eva Green, Jackie Earle Haley, Jonny Lee Miller, Bella Heathcote, Chloë Grace Moretz, Gulliver McGrath, Ray Shirley, Christopher Lee, Alice Cooper, Ivan Kaye, Susanna Cappellaro, Josephine Butler

Seth Grahame-Smith

Komedi, Skräck, Fantasy

Recension Dark Shadows

- Mihon86 sätter betyg 4 och skriver:
Burtons återkomst i mörkret Barnabas Collins föräldrar förde honom till Amerika där familjen byggde sig en förmögenhet av fiskindustrin. Men Barnabas föräldrar blir mördade och strax därefter blir hans älskarinna mördad hon också. I sin sorg försöker Barnabas ta sitt liv, men när han vaknar upp är han förvandlad till en varelse av natten. Barnabas blir inlåst i 196 år och blir väckt 1972. Han söker...

Recension av Dark Shadows - Läs hela!

Diskussioner om Dark Shadows  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dark Shadows (256 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Brouhaha (Anmäl)   8/10 2015
Även ifall ni inte har sett den så kan jag lova er att ni har sett den. Johnny är charmig som vanligt. Finns ingenting att hämta ur filmen, men den är trevlig och visuellt tilltalande så den är klart sevärd. Den enda som drar ner upplevelsen är Moretz dryga karaktär, men Heathcote kompenserar för det med sin australienskhet.
Mother (Anmäl)   22/7 2015
Jag var inte helt säker på hur jag skulle betygsätta den här filmen just då jag sett den. Nu har det gått någon månad och jag minns inte ett jävla smack av den. Det betyder 2:a.
Krille80 (Anmäl)   14/1 2015
Jag älskar första halvan av filmen. Humor blandat med drama kryddat med lite skräckelement och fantasy är superb. Dessutom får jag härliga skådespelare i ännu härligare karaktärer. Michelle Phiffer, Chloë Grace Moretz, Eva Green och Jackie Earle Haley är alla underbara och sedan har vi Helena Bonham Carter och Johnny Depp som spelar roller de kan göra i sömnen men ack så bra. Depp är fantastiskt sevärd här. Filmens andra halva är inte lika underhållande och dessutom mörkare. Bra är det dock.
siggelund (Anmäl)   30/11 2014
Det här kan vara en av de coolare sexscenerna som spelats in. Johnny Depp har inte så mycket nytt att bjuda på, det är trygg mix av tidigare roller. Det blir några garv här och där. Slutet höll väl inte direkt episk klass. Allt som allt får den ihop en stabil fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dark Shadows