Dark Tide

Originaltitel: Dark Tide
Regissör:John Stockwell
Utgivningsår:2012

Om Dark Tide:

Dykinstruktören, hajexperten och dokumentärfilmaren Kate Mathieson har gjort sig ett namn genom att närma sig hajar utanför sin skyddsbur. Hennes övermod leder dock till att hon nästan blir dödad när en vithaj går till attack och hon drar sig tillbaka. Men när en rik man ger henne ett erbjudande hon inte kan säga nej till beger hon sig återigen ut på havet...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jay Lowi
År: 2005
Genre: Drama, Action, Thriller, Mysterium
Wild Things 3

Halle Berry, Olivier Martinez, Ralph Brown, Thoko Ntshinga, Luke Tyler, Mark Elderkin, Sizwe Msutu

Ronnie Christensen, Amy Sorlie

Thriller

Sydafrika, USA
Diskussioner om Dark Tide  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dark Tide (13 st)
Tatty (Anmäl)   24/5 2017
Okej, intensiv och spännande film. Halle Berry spelar rollen bra. Fast filmen kunde kännas mörk och även lite seg men annars okej. Den kunde gärna vara brutalare och ännu spännande.
Harford (Anmäl)   9/1 2016
Känns som de använt några halvdana scener med Halle Berry mfl och klippt in lite inköpta scener från dokumentärfilmare (sk stock photo och satt ihop en MYCKET medioker film. Konstigt att en relativt erkänd och framgångsrik skådespelare som Halle Berry lånar sig till sånt här skit. Fast man vet ju aldrig hur filmen blir när man löser in lönechecken. Sydafrikansk skräpfilm av värsta slaget. Det blir larvigt när spänningssökande människor försöker rättfärdiga ett livsfarligt betende med att "vi gör faktiskt dokumentärfilm". Jag hejade på hajarna hela tiden. Hur många gånger har vi inte sett samma story med tigrar (Siegfried & Roy), lejon (Tippi Hedren), krokodiler (Steve Irwin) stingrocka (Steve Irwin), björnar (Timothy Treadwell & Amie Huguenard) ormar etc. Dåraktiga människor som tror de kan bli kompis med ett vilt djur. Det slutar sällan lyckligt.
Bumbi78 (Anmäl)   9/6 2015
Den på förhand tippade bruna ettan visade sig stämma. Några snygga undervattensbilder gör ingen film och 108 min av intetsägande story, trista karaktärer och noll spänning kunde kvittat.
recencent96 (Anmäl)   5/4 2014
Känns rätt så bastant, men undviker hajscenerna man vill ha, dvs när de attackerar. Det blir lite mycket Discovery Channel över det.
Maduson (Anmäl)   25/2 2014
Nä vilken skit. Man blev så jävla less på det ständiga hoppandet i och ur den där båten och allt sabla simmande att man hejade på hajarna i slutet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dark Tide