Darkman

Originaltitel: Darkman
Regissör:Sam Raimi
Utgivningsår:1990

Om Darkman:

Några brottslingar spränger ett labb och en av forskarna förmodas ha omkommit. Men i hemlighet är han vid liv och planerar att använda sig av sina forskningsresultat för att hämnas...

Titel: Darkman III - Die Darkman Die
Regissör: Craig Mazin
År: 2000
Genre: Komedi, Action, Science Fiction, Fantasy
The Specials

Liam Neeson, Frances McDormand, Colin Friels, Larry Drake, Nelson Mashita, Jessie Lawrence Ferguson, Rafael H Robledo, Dan Hicks, Ted Raimi, Dan Bell, Nicholas Worth, Aaron Lustig

Daniel Goldin, Sam Raimi, Ivan Raimi, Chuck Pfarrer, Joshua Goldin

Action, Kriminalare, Thriller, Skräck, Science Fiction

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Darkman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Darkman (122 st)
pungsnigel (Anmäl)   21:21 14/3
Man måste betygsätta nostalgin och de resurser som fanns när man ger Darkman betyg.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Dream (Anmäl)   10/7 2016
En film som åldrats! Det blir mer som en komedi än skräck, när man hör Darkmans röst är det svårt att hålla sig för skratt eller när man ser det sargade ansiktet med bandaget runt, så ser det ut som en Troma produktion i still med "The Toxic Avenger" vilket är trist. Det här är en film som i allra högsta grad hade behövt en remake med mer djup, bättre skådespelare och bättre effekter! För att uppfattas som seriös och skrämmande
dudson (Anmäl)   23/6 2015
Mycket mörk och våldsam seriehjälte film. Men tycker inte darkman känns speciellt modern och trovärdig i dagens läge. Larry drake är ju bara för underbart ondig.
todape (Anmäl)   30/5 2015
Förmodligen den sämsta superhjältetrilogin som gjorts. Jag kan åtminstone inte på rak arm komma på något sämre. Det här är riktigt uselt. 2/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Darkman