Date Movie

Originaltitel: Date Movie
Regissör:Jason Friedberg, Aaron Seltzer
Utgivningsår:2006

Om Date Movie:

Parodi på flera olika romantiska komedier. Den hopplösa romantikern Julia Jones har äntligen mött sin drömkille, den vansinnigt brittiska Grant Fockyerdoder. Men innan de kan ha sitt stora feta grekiska bröllop måste de träffa släkten - som är värst, leta rätt på bröllopsfixaren och överlista Grants väninna Andy som gör allt för att sätta stopp för sin bäste väns bröllop...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Peyton Reed
År: 2003
Genre: Komedi, Romantik
Down with Love

Alyson Hannigan, Adam Campbell, Sophie Monk, Tony Cox, Eddie Griffin, Meera Simhan, Fred Willard, Jennifer Coolidge, Judah Friedlander, Marie Matiko, Mauricio Sanchez, Valery M Ortiz, Beverly Polcyn, Carmen Electra, Tom Lenk, Tom Fitzpatrick

Jason Friedberg, Aaron Seltzer

Komedi

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Parodier
Diskussioner om Date Movie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Date Movie (306 st)
TheHorrorfan (Anmäl)   20:31 10/4
Sjuk film. Inte speciellt rolig, men funkade för stunden.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Tatty (Anmäl)   14/11 2016
Överdriven och fjantig film men ändå lagom rolig och knäppt.
wasteoftime (Anmäl)   23/9 2016
Det uppstår ju, trots katten biancas ofelbara logik här nedan, ett par frågor när man ser den här filmen. Den första är givetvis, varför började jag ens titta på den här? Jag visste ju att det skulle vara precis så här dåligt. Och ja, jag vet svaret, jag var trött, och det var den kortaste filmen i min lista. Jag får väl leva med det. Men, frågan som kvarstår, hur kan det vara ekonomiskt motiverat att göra film som den här? Fruktansvärt. Även om ag säkert bidrog med några kronor. Men, till själva filmen, det finns ärligt talat inte så mycket att säga mer än, suck. Jag sitter mest och undrar, vem tycker det här är genuint roligt? Inte vem sitter och småfnissar till det här? Det finns det ju säkert många som gör, men finns det någon som verkligen skrattar, mycket och ofta åt skämten i den här filmen? En sjungande etta och 23,2 på SH-skalan.
NoWireHangers (Anmäl)   7/3 2016
Den här filmen innehöll inte ett enda roligt skämt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Date Movie