Daylight

Originaltitel: Daylight
Regissör:Rob Cohen
Utgivningsår:1996

Om Daylight:

Holland Tunnel, som förbinder Manhattan med New Jersey, kollapsar efter en olycka med explosiva ämnen och ett dussin överlevande finner sig nu fångade under Hudson River. Tunneln kollapsar sakta med säkert och de fångade går en säker död till mötes. När taxichauffören och före detta räddningsarbetaren Kit Latura finner sig precis utanför tunneln vid kollapsen bestämmer han sig för att gå in och försöka få ut de överlevande.

Titel: Speed 2: Cruise Control
Regissör: Renny Harlin
År: 1999
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Deep Blue Sea

Sylvester Stallone, Amy Brenneman, Viggo Mortensen, Stan Shaw, Vanessa Bell Calloway, Jay O Sanders, Karen Young, Danielle Harris, Claire Bloom, Colin Fox, Renoly Santiago, Trina McGee, Sage Stallone, Marcello Thedford, Barry Newman, Dan Hedaya

Leslie Bohem

Drama, Action, Thriller, Äventyr

Recension Daylight

- RasmusOrsén sätter betyg 3 och skriver:
När några tunnor med giftigt avfall exploderar i en tunnel under Hudson-floden i rusningstrafik omkommer massor av människor. Men några få överlever längst inne i tunneln, däribland säkerhetsvakten George Tyrell (Stan Shaw). Han lyckas samla ihop alla överlevande men nu uppstår den stora frågan, hur kommer de därifrån? En äventyrare (Viggo Mortensen) försöker klättra upp för några ledningar mot...

Recension av Daylight - Läs hela!

Diskussioner om Daylight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Daylight (185 st)
Rai (Anmäl)   19/1 2018
Var länge sedan jag såg denna dåliga film!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
nja ingen höjdare
Tatty (Anmäl)   24/4 2016
Spännande och bra film med Sylvester Stallone.
Supernaut (Anmäl)   21/11 2014
Riktigt dålig och meningslös.
Krille80 (Anmäl)   30/10 2014
Ganska spännande och rikligt exploderande film. Det är alltid lite fascinerande med människor som sitter inspärrade utan att kunna ta sig ut. Stallone är dock som vanligt ingen större skådespelare men det duger gott att titta på ändå. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Daylight